Een breuk in de wortel van mijn kies???

Author:
De Mol
Posted:
vr, 04/17/2009 - 19:26
Na lang aanhoudende zeurende kiespijn hebben mijn tandarts en ik besloten een endo te starten. Helaas kreeg ik erge napijn. Nu gaat het gelukkig een stuk beter maar de pijn is nog niet helemaal weg. We hebben het ook nog gehad over een breuk in de kies. HOe kan je zien dat er een breuk is tot in de wortel??

Ook is het erg onrustig in mijn mond. De ene keer rechts pijn dan weer links pijn. Zit te denken om te vragen aan mijn tandarts om een opg. Zou dat zin hebben of zie je op een opg niet veel meer als op een normale bite-wing.

Nadat ik een paar jaar geleden flink ziek ben geweest ben ik hoog gevoelig in mijn mond en is het altijd erg lastig een diagnose te stellen.

Dus ik hoop dat er iemand is die nog wat ideeen of tips heeft die ik kan gebruiken als ik dinsdag naar de tandarts ga.
Groningen

Op een OPG zie je wel meer dan op een bitewing, metname als je wat klachten hebt kan het iets toevoegen, bijvoorbeeld omdat je kaak-kopjes op een OPG staan afgebeeld. Slijtage hieraan kan bijv een oorzaak zijn van een onrustig gevoel in je mond.

Een breuk kan je soms op een solo-foto van de tand/kies zien, maar niet altijd. Soms kan je de tand of kies iets uit elkaar drukken, meestal is er dan pijn bij het dichtbijten aan de tand of kies. Napijn na het beginnen van een zenuwkanaalbehandeling hoeft geen indicatie te zijn voor een wortelbreuk.
vr, 04/17/2009 - 21:46 Permalink
De Mol

Wat zijn de kaakkopjes dan?? Is dat de plek waarop de kaak scharnierd??

Dat van de breuk is een beetje blijven hangen in mijn hoofd omdat mijn klachten voor de endo leken op een breuk in de kies. Mijn tandarts dacht zelf niets te hebben gezien tijdens het openen van de kies. Maar ik vraag mij wel af waar de blijvende klachten vandaan komen en of het dan toch een breuk is.
vr, 04/17/2009 - 21:51 Permalink