Dode tand verwijderen

Author:
Gabbertje012
Posted:
zo, 04/19/2009 - 22:37
Ik heb nog een laatste vraag over het trekken van mijn dode tand.

Ik wil mijn dode voortand toch het liefst laten trekken ook omdat er nu een wortelpunt onsteking zit, die op de rontgenfoto wel zichtbaar is maar vrijwel geen klachten geeft. Nu heb ik vernomen dat alleen het verwijderen niet voldoende is, het gebied moet eerst voorgewerkt worden en dan versteken en na het trekken het gebied heel goed schoonmaken en de wond controleren (slechts weinig kaakchirurgen zouden dat op die manier doen?) omdat je anders een ontstekingsgebied opsluit en de giftige stoffen blijven zitten en uiteindelijk toch nog problemen elders in het lichaam kunnen veroorzaken. Nu leees ik hier op het forum dat trekken alleen voldoende is om in een keer van het probleem af te zijn.

Is het lichaam na het trekken van het element dan niet zelf in staat om eventeel achterblijvend afvalmateriaal af te voeren? Ik heb die dode tand al 30 jaren zonder problemen en de ontsteking zit er vermoedelijk ook al een jaar of 5, want toen speelde deze ook op, maar dat ging weer vanzelf over. Dan zou ik toch allang lichamelijke schade moeten hebben opgelopen?

Afijn wie kan mij advies geven, gewoon trekken en klaar is kees of de hele schoonmaakprocedure volgen? Dat is echt een heel gedoe en moet ik zelf betalen, want ik heb alleen een basisverzekering.

Bij voorbaat dank, Dik