Beste
Ik heb ineens een zeurende pijn gekegen vorige week.
Toen was een kies wat gevoelig bij drukken, dat is weer weggegaan, maar heb wel steeds een lichte jeukende pijn, net onder mijn oog heb ik drukpijn en is het gevoelig, voel het ook in andere tanden.
Nu is mijn tandvlees niet goed, ik heb veel en heftige antiotica kuren gehad voor prostatitis maar dit is al wel al wat jaren geleden, het schijnt je tandvlees aan te tasten.
Heb nu chloorhexidine gehaald en als extra kleine borsteljes, waarmee ik beter tussen de tanden kan poetsen, wel de betreffende kies heeft ruimte (tussen de kiezen in) en daar doet het flink zeer als ik poets, dan wordt de pijn even flink heftiger (prikkelend) om dan weer te verdwijnen tot zeur niveau of soms weg, nu weet ik niet of ik een zenuw ontsteking heb en of wellicht een kaakholte ontsteking, (hier lijkt het sterk op omdat ik ook last van een oog heb (stijf gevoel).
Heb wel bij meer tanden die pockets zitten, en die zijn ook gevoelig, ik ga dus voortaan als extra ook die pockets schoonpoetsen.
Wellicht is er toch een zenuw ontsteking maar denk het zelf niet, volgens mij zit de ontsteking aan het begin van de tandwortel door die diepe pocket omdat het daar zeer doet en het bloed welke vuil is, het is altijd moeilijk te zien zelf of het nu die pockets zijn of juist de kaakholte..
momenteel na enkele dagen flossen met het borsteltje is er nu veel minder bloed en vuil, en juist meer jeukgevoel met beetje pijn..
soms heb ik ineens een bittere smaak en lijkt het of er iets in mijn mond loopt wat verlicht.
als ik in de morgen wakker wordt heb ik geen pijn dat komt gedurende de dag opzetten, gezicht voelt links wat stijf en het of het rechts ook begint.
heb inmiddels wel een afspraak met tandarts om te kijken.
Ik eet en leef zeer gezond, kweek zelf groente en fruit, eet veel rauwkost en vrijel tot geen suiker behalve dan honing in de koffiie, tandsteen komt bij mij altijd laat waardoor ik een keer per jaar moest schoonmaken, komt misschien doordat ik goed onderhoud pleeg.
dank je en vriendelijke groet
Ik heb ineens een zeurende pijn gekegen vorige week.
Toen was een kies wat gevoelig bij drukken, dat is weer weggegaan, maar heb wel steeds een lichte jeukende pijn, net onder mijn oog heb ik drukpijn en is het gevoelig, voel het ook in andere tanden.
Nu is mijn tandvlees niet goed, ik heb veel en heftige antiotica kuren gehad voor prostatitis maar dit is al wel al wat jaren geleden, het schijnt je tandvlees aan te tasten.
Heb nu chloorhexidine gehaald en als extra kleine borsteljes, waarmee ik beter tussen de tanden kan poetsen, wel de betreffende kies heeft ruimte (tussen de kiezen in) en daar doet het flink zeer als ik poets, dan wordt de pijn even flink heftiger (prikkelend) om dan weer te verdwijnen tot zeur niveau of soms weg, nu weet ik niet of ik een zenuw ontsteking heb en of wellicht een kaakholte ontsteking, (hier lijkt het sterk op omdat ik ook last van een oog heb (stijf gevoel).
Heb wel bij meer tanden die pockets zitten, en die zijn ook gevoelig, ik ga dus voortaan als extra ook die pockets schoonpoetsen.
Wellicht is er toch een zenuw ontsteking maar denk het zelf niet, volgens mij zit de ontsteking aan het begin van de tandwortel door die diepe pocket omdat het daar zeer doet en het bloed welke vuil is, het is altijd moeilijk te zien zelf of het nu die pockets zijn of juist de kaakholte..
momenteel na enkele dagen flossen met het borsteltje is er nu veel minder bloed en vuil, en juist meer jeukgevoel met beetje pijn..
soms heb ik ineens een bittere smaak en lijkt het of er iets in mijn mond loopt wat verlicht.
als ik in de morgen wakker wordt heb ik geen pijn dat komt gedurende de dag opzetten, gezicht voelt links wat stijf en het of het rechts ook begint.
heb inmiddels wel een afspraak met tandarts om te kijken.
Ik eet en leef zeer gezond, kweek zelf groente en fruit, eet veel rauwkost en vrijel tot geen suiker behalve dan honing in de koffiie, tandsteen komt bij mij altijd laat waardoor ik een keer per jaar moest schoonmaken, komt misschien doordat ik goed onderhoud pleeg.
dank je en vriendelijke groet
Re: last van bovenkaak.
* een wortelpuntonsteking
* sinusitis; dit gaat gepaard met verkoudheid. Voorover bukken geeft pijn.
* parodontitis
* een combinatie
Parodontitis is iets wat nooit echt weg gaat: U dient hiervoor onder behandeling te blijven. Wordt u niet meer nazorg aangeboden, dan keert de ontsteking terug. Pockets kunt u zelf niet schoonmaken; deze zijn te diep om zelf te bereiken. Dus als deze niet door een professional gereinigd worden, zijn deze weer vol met bacterien. 1 keer per jaar is absoluut onvoldoende, ook al is voor u het tandsteen niet zichtbaar!
Een bittere smaak duidt vaak op pus. Dit loopt dan in de mondholte waardoor de druk afneemt in het ontstekingsgebied. De druk is juist hetgeen wat klachten geeft.
Bloeden komt vanuit een pocket/tandvlees. Niet vanuit een holte oid.
Lijkt er dus op dat uw klachten komen van de parodontitis, maar wellicht is er meer aan de hand. Het is in ieder geval zaak dat uw tandsteen vaker wordt verwijderd. Doorgaans wordt dit elke 3 maanden gedaan bij paropatienten.
ben bij de huisarts geweest, die constateerde een sinusitis, ik spoel nu met zout en ja, de pijn is nu al een heel eind verminderd al na een dag hoorde een plop en ineens zakte de pijn!!!
wist niet dat sinusitis ook zo tandpijnachtig was, de huisarts zei al de wortels steken daar uit maar een zenuw ontsteking via die weg was zeldzaam maar kon wel.
het is dus inderdaad een mogelijkheid zoals u schetst, de pocket die ik schoonmaakte was tussen de kiezen, kon daar goed in maar erg pijnlijk in het begin, nu is het al een stuk minder.
bukken doet inderdaad zeer, dan gaat het kloppen.
dusss naar waspik donderdag en alles eens goed laten schoonmaken eventueel naar de ortodontist als ik het goed zeg.
dat ik elk jaar mocht komen is wel een aantal jar terug, maar dat was dus geen goed idee van die tandarts.
Lees dit maar eens:
http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=64
Heb terug pijn na een WKB laatste kies onderaan, dacht dat het eindelijk gelukt was?
EEn vraagje : zijn de onderste kiezen moeilijker te behandelen dan de bovenste? En de tanden vooraan ook makkelijker?
Heb steeds problemen met onderste kiezen waar WKB is uitgevoerd, zelfs al een kies een paar keer terug laten openmaken en spoelen, en uiteindelijk getrokken.
Denk dat alleen een antibioticakuur kan helpen?
Groetjes
Krisje