ik ben op vrijdag 1 mei door mijn tandarts behandeld aan 6 gaatjes aan de linkerkant van mijn gebit, 3 boven en 3 onder, en hij heeft mijn verstandskies linksonder opgevuld omdat daar een groot gat in zat. deze heeft hij verder niet uitgeboord ofzo.
de behandeling duurde 1,5 uur, en in de stoel had ik nergens last van, alleen de spuiten waren niet prettig.
maar toen even later thuis de verdoving eruit trok, verging ik van de pijn, ik had het gevoel dat mijn hoofd zou ontploffen.
ik heb gelijk wat pijnstilling genomen en ben gaan slapen, en na 2 uurtjes slaap was de pijn behoorlijk minder. maar we zijn nu 5 dagen verder, en de pijn is nog steeds aanwezig. op sommige momenten is het verdraagbaar, maar even later voelt het alsof mijn kaak in 3 stukken gebroken is...
nu heb ik tijdens de behandeling van die ringen om mijn kiezen gehad, misschien dat de pijn daar vandaan komt, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.
het is echt een zeurende, kloppende pijn, en ik kan niet aanwijzen waar het precies vandaan komt, ik heb het gevoel dat het mijn hele kaak is, zowel boven als onder..
moet ik het nog een paar dagen aankijken, of toch ermee terug gaan?
de behandeling duurde 1,5 uur, en in de stoel had ik nergens last van, alleen de spuiten waren niet prettig.
maar toen even later thuis de verdoving eruit trok, verging ik van de pijn, ik had het gevoel dat mijn hoofd zou ontploffen.
ik heb gelijk wat pijnstilling genomen en ben gaan slapen, en na 2 uurtjes slaap was de pijn behoorlijk minder. maar we zijn nu 5 dagen verder, en de pijn is nog steeds aanwezig. op sommige momenten is het verdraagbaar, maar even later voelt het alsof mijn kaak in 3 stukken gebroken is...
nu heb ik tijdens de behandeling van die ringen om mijn kiezen gehad, misschien dat de pijn daar vandaan komt, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.
het is echt een zeurende, kloppende pijn, en ik kan niet aanwijzen waar het precies vandaan komt, ik heb het gevoel dat het mijn hele kaak is, zowel boven als onder..
moet ik het nog een paar dagen aankijken, of toch ermee terug gaan?
Re: pijn na tandartsbehandeling.
de tandarts heeft foto's gemaakt omdat ze het niet vertrouwde, en nu bllek dat mijn eigen tandarts vrijdag per ongeluk 'te ver' in mijn hoektand geboort had, en dus een zenuw geraakt had. deze was behoorlijk gaan ontsteken, en er zat allemaal pus in mijn kaak..
ik heb direct een wortelkanaalbehandeling gekregen, en het advies om nog een paar dagen paracetamol te slikken. maar ik heb nog 1 paracetamol genomen, en ben nu helemaal pijnvrij!
wat een oplossing. nu moet ik alleen morgen nog naar mijn eigen tandarts om de definitieve vulling te laten plaatsen.
ze zei dat het waarschijnlijk was omdat ik zoveel gaatjes in één keer gevuld kreeg. maar moet wel zeggen dat mijn eigen tandarts een topper is die mij helemaal van mijn tandarts-angsten heeft afgeholpen! en hij is altijd heel voorzichtig, dus uw verklaring lijkt me dan ook meer voor de hand liggend!
en de noodtandarts was zowiezo al een beetje knorrig, omdat zij het niet vond kunnen dat mijn tandarts die gaatjes in één behandeling verholpen heeft!