Sinds een jaar heel erg bang voor pijn

Author:
subbie
Posted:
vr, 05/22/2009 - 09:36
Hallo lieve mensen,

Na het lezen van sommige verhalen hier op het forum wil ik ook even mijn verhaal kwijt, omdat ik er een beetje doorheen zit.

Ik heb vroeger als kind niet altijd goed voor mijn gebit gezorgd en daar heb ik wel ontzettend veel spijt van :oops: Ik heb vaak tandvleesontsteking gehad en heb altijd veel last gehad van veel tandsteen. Toch ben ik toen nooit bang geweest voor de tandarts ookal waren de behandelingen ook erg naar en zat ik twee weken na behandeling nog steeds te bloeden.

Vorig jaar kreeg ik last van een gevoelige tand. Het tandvlees was teruggetrokken daar en ik was daarvoor een jaar niet geweest voor controle(erg stom). Het gebeurde ook in een tijd dat ik een aantal maanden met tandpasta zonder fluoride poetste.
Ik ging toch naar de tandarts want het ging maar niet over. Ik vroeg aan hem of hij heel voorzichtig wou doen, omdat hij met een haakje overal aan het voelen was. Toch ging hij met het haakje onder de tand voelen en ik ging echt door de grond van de pijn. Ik heb nog nooit zoveel pijn gevoeld bij de tandarts en ik schoot ook lichtelijk weg van de pijn. Hij werd toen wel erg boos(wat ik opzich wel kan begrijpen) en zei dat ik sensodyne voor gevoelige tanden moest gebruiken en dat ik naar de mondhygieniste moest gaan.
Nou de mondhygieniste is er niet van gekomen vanwege die ervaring. Sensodyne gebruik ik nu altijd en het werkt meesterlijk. Ik heb nu vrijwel nooit last van die tand. Ik kan zelfs gewoon goed poesten daar en kan het goed schoonhouden.

Nu is het een jaar later en het zit me echt al een tijdje dwars. Ik wil heel graag een check-up of ik nog gaatjes heb en dat tandsteen word weggehaald, maar ik ben zo erg bang voor dezelfde pijn en zowiezo ben ik gewoon bang als er iets met die tand moet gebeuren.
Ik weet echt van mezelf dat ik moet gaan voordat ik wel ergens pijn begin te krijgen.
Ik zit nu ook gewoon echt te twijfelen of ik bij deze tandarts moet blijven of dat ik een ander moet zoeken, maar dat is ook heel moeilijk omdat ik niet weet welke wel een beetje begrip heeft voor mijn situatie.
Ik had vandaag ook gebeld naar de tandarts, maar die zijn vandaag gesloten en net op het moment dat ik al mijn moed bij elkaar had verzameld om de situatie goed aan de assistent uit te leggen. Vandaar dat ik er nu een beetje doorheen zit. :cry:

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben met een gevoelige tand waar het tandvlees is teruggetrokken? Zoja zou je mischien wat ervaringen willen delen of advies willen geven?
In ieder geval erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal. :wink:
Missy66

Hoi subbie...

Zelf heb ik hier geen ervaring mee en kan ik je ook geen echt advies geven maar ik weet bijna zeker dat er op dit forum voldoende informatie over te vinden is.
Rechts boven staat ook een zoekfunktie die je kunt gebruiken.

Je twijfels of je wel/niet naar die tandarts moet terug gaan kunnen we ook niet echt voor je weg halen, volg je gevoel en bespreek vooraf heel goed wat je wensen is en waar je angsten liggen.
En het klinkt misschien vreemd maar als je zo bang voor die pijn bent willen ze het misschien ook met een verdoving doen... vaak heb je dan meer last van de verdoving, maar je voelt dan geen pijn zodat je je angst niet nog verder gaat ontwikkelen.
ma, 07/06/2009 - 14:36 Permalink