Ik zal wel de zoveelste zijn die zich meldt met kiespijn maar ik hoop dat iemand mij misschien wat meer inzicht kan geven in waar het vandaan kan komen.
Ik heb één kies waaraan ik een jaar of 3 geleden een ontsteking heb gehad. Hier is toen een wortelkanaalbehandeling voor gegeven en gevuld met, dit maal, een witte vulling.
Een paar weken geleden had ik last van deze kies, sowieso is deze kies altijd wat gevoelig gebleven maar dit maal voelde het alsof er een stuk van de witte vulling gebroken was en dit tussen mijn kiezen zat te vervelen.
Na 2x tandartsbezoek bleek inderdaad dat de vulling gebroken was. Tandarts heeft toen deze vulling verwijderd en vernieuwd.
Maar nu, enkele weken later, heb ik weer last van deze kies. Ik kan er niets aan ontdekken maar het voelt continu alsof er druk op staat wat zorgt voor een zeurende lichte pijn en als ik ermee ergens op bijt dan doet het erg zeer.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik dacht namelijk altijd dat eenmaal een wortelkanaalbehandeling dat de zenuw dat dood is maar het voelt nu toch als zenuwpijn.
Ik heb één kies waaraan ik een jaar of 3 geleden een ontsteking heb gehad. Hier is toen een wortelkanaalbehandeling voor gegeven en gevuld met, dit maal, een witte vulling.
Een paar weken geleden had ik last van deze kies, sowieso is deze kies altijd wat gevoelig gebleven maar dit maal voelde het alsof er een stuk van de witte vulling gebroken was en dit tussen mijn kiezen zat te vervelen.
Na 2x tandartsbezoek bleek inderdaad dat de vulling gebroken was. Tandarts heeft toen deze vulling verwijderd en vernieuwd.
Maar nu, enkele weken later, heb ik weer last van deze kies. Ik kan er niets aan ontdekken maar het voelt continu alsof er druk op staat wat zorgt voor een zeurende lichte pijn en als ik ermee ergens op bijt dan doet het erg zeer.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik dacht namelijk altijd dat eenmaal een wortelkanaalbehandeling dat de zenuw dat dood is maar het voelt nu toch als zenuwpijn.
Re: Kiespijn...
Deze ontsteking bevindt zich als een soort zakje met vocht aan de wortelpunt (en wordt meestal gevoed met bacterien uit het wortelkanaal), als de ontsteking erg actief is neemt de druk toe en voel je een drukkend pijnlijk gevoel. Bij dichtbijten komt er nog meer druk op te staan en dit geeft een nog pijnlijker gevoel. De druk wordt namelijk door zenuwen in het kaakbot doorgegeven als 'pijn'.
Toch een afspraak maken bij de tandarts.......tis niet anders.
met vriendelijke groet
Afspraak staat voor maandagochtend.
Toch voor alle zekerheid een penciline kuur gekregen van een week. Afgelopen zondag was de kuur afgelopen. Tot die tijd nergens last van gehad maar gisteren begon het weer, vandaag is het weer minder.
Volgende week dinsdag moet ik weer terug en zal er, denk ik, weer een foto genomen worden.
Maar ik betwijfel of dit weer iets zal laten zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat de kiespijn komt en weer gaat.
In de nieuwe vulling voel ik inmiddels een (open) randje zitten aan de binnenkant. Met regelmaat dan heb ik er pijn aan en zo dan blijft het weer weken weg.
Ik weet echt niet wat ik van moet denken en begin er nu toch wel echt van de balen.
Nu ben ik inmiddels wel gestopt met roken, misschien dat dit er ook iets mee te maken kan hebben?
Ik kan niet zeggen dat ik last van mijn tandvlees heb ofzo.