perforatie na mislukte wortelkanaal boring

Author:
goudbeekje
Posted:
do, 06/25/2009 - 11:27
Vandaag heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Dit was al eens eerder gebreurd aan deze kies. Toen is het niet goed gebeurd. De helft van een kanaal was niet goed gevuld en niet goed schoongemaakt.

Vandaag zou het dus opgelost worden (inmiddels bij een andere tandarts). Nu is het boren mis gegaan. Daarbij is er een perforatie naar de zijkant van de wortel ontstaan. De oude onsteking is niet verwijderd.

De tandarts wilde de kies gaan trekken. Dit heb ik tegengehouden en gezegt dat de kies gevuld moet worden om te redden wat te redden valt om hem zolang mogelijk te behouden. Dit is gebeurd maar aan de toon van de tandarts te horen had hij geen vertrouwen in de vulling.

Wat kan ik nu van deze reparatie verwachten? Is het zeker dat hij gaat ontsteken of is er een kans dat ik mijn kies kan behouden, ik heb er al zoveel verloren(ik ga na de vakantie implantaten laten plaatsen, dus de tandarts heeft misschien belang bij nog een implantaat)

Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
Groningen

het hangt er maar net vanaf wat voor vulling er in de kies gezet is, er zijn materialen op de markt waarbij de kans op het uitblijven van een onsteking redelijk is, maar over het algemeen is het perforeren van een kies tijdens een wkb (wel afh van de lokatie van de perforatie) een doodsvonnis voor de kies...
do, 06/25/2009 - 13:37 Permalink