laatst had ik een controle bij de hoofd tandarts en hij vertelde mij en MIJN ortho van:"doe extra spanning om gaten te verkleinen en diagonale elastiekjes voor overbeet etc etc.
dus ik klaar met controle, mocht ik op de stoel van ortho, tot mij verbazing deed hij niks anders dan elastiekjes veranderen. terwijl ik nu 1.2jaar verder ben zo ongeveer.
en heb nog grote gaten tussen mijn kiezen. tanden staan scheef en mijn onderkaak staat buiten de bovenkaak?
wat moet ik doen???????? mijn vriend had ergere gebit en is nu zowat klaar, hij had een ortho in Leiden.
dus ik klaar met controle, mocht ik op de stoel van ortho, tot mij verbazing deed hij niks anders dan elastiekjes veranderen. terwijl ik nu 1.2jaar verder ben zo ongeveer.
en heb nog grote gaten tussen mijn kiezen. tanden staan scheef en mijn onderkaak staat buiten de bovenkaak?
wat moet ik doen???????? mijn vriend had ergere gebit en is nu zowat klaar, hij had een ortho in Leiden.
Re: Mijn ortho doet niets dan elastiekjes veranderen
Er bestaat niet iets als 'hoofdtandarts' en 'sub-tandarts'. Elke tandarts is verantwoordelijk voor eigen handelen. Omdat 'iedereen' orthodontie mag doen is het een beetje ondoorzichtige situatie helaas. Tijd voor ACTIE voor jou? vraag ernaar en vraag naar een schatting van de resterende behandelingsfases en tijdsduur. Elke 'ortho' met overzicht over het vak kan dat redelijk inschatten.
Succes de volgende afspraak!
ze wil geen schatting maken????
Het is dus geen ortho met overzicht! het is een beginnende ortho, helaas.
Ik weet niet hoe ik dit verder moet aanpakken.....