tand overbelast na wkb? veel last.

Author:
ikke78
Posted:
zo, 07/19/2009 - 13:33
Hallo allemaal,
veel tijd heb ik al doorgebracht op dit forum, op zoek naar informatie die mij kan helpen.
Toch heb ik weinig kunnen vinden over mijn situatie.
Im mei van dit jaar kreeg ik last van mijn snijtand links boven, er zat een vulling in en die was gaan lekken. Resultaat: een wkb en een wortelpunt ontsteking.
Van die wkb heb ik 2 weken erge last gehad, de eerste nacht kon ik niet slapen omdat ik mijn kaken niet op elkaar kon doen. Dan deed het vreselijke pijn. ook slikken, praten ed. gingzeer lastig. De volgende ochtend de tandarts gebeld, weer opengemaakt en wkb. ook de tand wat bijgeslepen van achter, zodat die wat meer ruimte heeft. De tand in kwestie staat namelijk naar achter en zit wat klem tussen de naast liggende tanden. Een week daarna nogmaals wkb en defenitief gesloten.
daarna ging het steeds wat beter en zelfs geen last meer.
Totdat twee weken geleden, een paar dagen voor ik op vakantie zou gaan die tand weer gevoelig leek te worden. Dit werd steeds erger, dus een dag voor vak. naar dd tandarts. Foto gemaakt, wkb bleek goed uitgevoerd en niets raars te zien. AB kuur mee en op vak.
Op vak werd die tand steeds vervelender, vooral 's avonds gaat ie steeds meer pijn doen. Uiteindelijk drie dagen eerder teuggekomen van vak omdat ik er zoveel last van had. Volgende dag direct naar dd tandarts.
Weer foto gemaakt, niets raars te zien, wkb goed uitgevoerd......
Tandarts heeft weer getikt tegen tanden en kiezen, gedrukt op kaak ed. Alleen tikken tegen tand in kwestie is zeer vervelend, verder geen klachten hierbij.
Hij denkt dat die tand overbelast?? is en heeft hem nog verder afgeslepen om contact te verminderen.
Twee dagen geleden naar een kennis geweest die tandarts is, weer foto, ook van hele gebit, tikken, drukken, het hele rattenplan.
Zij constateerde dat de tand in kwestie ietsje losser zit, ik had zelf ook dat twijfelachtige vermoeden..
Tand is echt zo dood als een pier, op de koude watjes test geen reactie, de rest reageert goed. Maar toch lijkt die tand ontzettend gevoelig en pijnlijk, vooral 's avonds.
gebruik 'savonds ibuprofen en behoorlijk wat. Tand voelt vooral avond stijf en ik voel het bij bijna elke beweging, bv met tong erlangs.

Mijn vragen :
heeft iemand ervaring met een overbelaste tand want ik vind er weinig over. gaat dit vanzelf over?
is die speling hetgene dat de pijn veroorzaakt?
kan het iets anders zijn? ( geen bartsje te zien in tand).
als dit zoblijft moet die tand eruit denk ik want dit gaat zo niet. andere tanden zijn gezond, wat is de beste optie?

Sorry voor dit lange verhaal, maar niemand lijkt me echt te kunnen helpen en mijn tandarts komt pas in augustus weer terug van vak.
wie weet raad?

Bedankt.