Misschien een rare vraag maar hopelijk heeft iemend een snappend antwoord.
Ik heb nu een intrusie boog (extra draad?!)
Deze heb ik al een aantal maanden en weet nu sinds 2 maanden dat deze draad met lusjes zoals ik hem noem een intrusie boog heet.
Maar nu hebben ze de afgelopen maand een torque (weet niet zeker of je het zo schrijft) er in gezet. Al eerder heb ik dit gehad en toen weer een maand niet en nu weer wel. Maar wat is dit precies en wat gaat het doen? (mijn voortanden kantelen of zo iets?!?)
Sorry als dit een rare vraag is maar ik ben nog al geintresseerd in wat er gebeurd in mijn mond. Vind het erg intressant.
Ik heb nu een intrusie boog (extra draad?!)
Deze heb ik al een aantal maanden en weet nu sinds 2 maanden dat deze draad met lusjes zoals ik hem noem een intrusie boog heet.
Maar nu hebben ze de afgelopen maand een torque (weet niet zeker of je het zo schrijft) er in gezet. Al eerder heb ik dit gehad en toen weer een maand niet en nu weer wel. Maar wat is dit precies en wat gaat het doen? (mijn voortanden kantelen of zo iets?!?)
Sorry als dit een rare vraag is maar ik ben nog al geintresseerd in wat er gebeurd in mijn mond. Vind het erg intressant.
Re: wat is nou torque?
Ik ben geen orthodontist, maar volgens mij wordt er op een gegeven moment een vierkante draad in plaats van een ronde draad in de brackets geplaatst, waardoor er ook kantelkrachten kunnen worden uitgeoefend op de tanden en kiezen, zodat deze kunnen draaien.
Re: wat is nou torque?
Ylona (werkzaam als ortho assistent)