Geen pijn maar wel een stukje van mijn tand af?

Author:
ehuitp
Posted:
zo, 08/02/2009 - 17:50
Hallo

Gisternacht tijdens het douchen, voelde ik tegen de achterkant van de onderste (voorste) rij tanden iets scherps met mijn tong. Het leek een beetje op tandsteen. Ik heb dat toen met mijn vinger proberen wegtehalen. En en passant heb ik een stukje van mijn tand (?) verwijderd incl. tandsteen.

Als ik nu met mijn tong voel tegen de achterkant van deebetreffende tand voel ik onderaan bij de hals een stukje tand dat wellicht weg is. In de spiegel kom ik er niet uit, want dat is moeilijk kijken wat er aan de hand is. Wat ik wel zie ongeveer het volgende:

http://i30.tinypic.com/98u2ol.jpg

Sorry voor mijn slechte teken-kunsten, ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Dat grijs/groene dat tandsteen moet voorstellen is uiteraard overdreven. en dit representeerd ook niet precies de bovenaanzicht van mijn onderste rij tanden.

Waar het mij om gaat is dat ik gewoon wil weten wat er aan de hand is, zonder dat ik gelijk beladen wordt met evt. hoge kosten. Kunnen julie mij aanraden wat te doen of vertellen wat er wellicht aan de hand kan zijn?

Met vriendelijke groeten, Eugene
uit Purmerend
Groningen

Kan goed alleen een stukje tandsteen zijn, metname als er wat meer zit, zit t soms iets over je tandvlees heen.
Het is niet waarschijnlijk dat er spontaan een stuk van je tand afbreekt aan de onderkant.

Feit is wel, dat als er zoveel tandsteen zit, je beter naar de tandarts/mondhygienste kunt gaan, om dit weg te laten halen. Hij/zij kan dan meteen kijken of je tand nog intact is :wink:
zo, 08/02/2009 - 21:09 Permalink