Stukje vulling afgebroken

Author:
kimmiek
Posted:
ma, 08/03/2009 - 11:29
Er is een (heel klein, maar het voelt als een heeeel groot gat :)) stukje van mijn grijze vulling afgebroken rechtsachterin. De tandarts vertelde dat dat geen kwaad kan en ik kon wachten tot de volgende controle, dan zou hij de kies opnieuw gaan vullen. Deze afspraak staat voor 11 september as. Nu is die kies, ik als ik koud water drink, een beetje gevoelig. Verder heb ik er geen tot weinig last van (beetje zeurderig gevoel..)
Komt dit omdat er een stukje vullig af is, dus dat de kies een stukje 'bloot ligt' of omdat mijn zenuw aan het rommelen is (en dat ik een WKB moet. Heb ik namelijk net gehad, maar dan aan de andere kant.... :()?

Groet,
Kim
Groningen

Als het inderdaad een klein stukje is, en het is niet scherp en je kunt het goed schoonhouden, kan dit best even wachten.

Echter als het warm/koud-gevoelig is, irriteer je de zenuw er wat mee, en zou je met de tandarts kunnen bellen om alvast een afspraak te maken om de kies eerder te vullen. De kans dat het een wkb wordt door een klein afgebroken stukje is niet erg groot, maar waarom langer wachten als je er van tijd tot tijd last van hebt... :wink:
do, 08/06/2009 - 11:19 Permalink