Mijn zoon heeft sinds een dag of 5 onhoudbare kiespijn aan de onderkant van zijn kaak.
Onder de kaak zijn de klieren erg opgezet en pijnlijk. De kiezen zelf lijken gaaf, er is geen verdikking in tandvlees of kaak te zien.
Vandaag de tandarts bezocht, deze heeft een foto gemaakt maar er zijn niet echt afwijkingen te zien.
Hij zag een aantal kiezen die al flink aan het drukken zijn om te gaan wisselen en dat daar de pijn vandaan komt. En wil afwachten en niet actief handelen,
Nu ben ik wel weggegaan maar nu thuis ben ik er eigenlijk niet blij mee. Ik zit met een kind die de hele dag de bank niet afkomt, heeft veel pijn en heeft al een nacht of 5 nauwelijks geslapen.
Wie weet kunnen jullie mij helpen.
Hoelang kan dit duren? Is Het de juiste beslissing om af te wachten? Kan je echt een hele dikke kaak krijgen van drukkende kiezen? Dit lijkt me toch een ontsteking??
Iemand anders gaf mij het advies om toch een melkkies te laten trekken die het eerste gaat wisselen want daardoor gaat de druk weg. Is dit een goed idee?
Roept u maar!!
ALvast bedankt!
Onder de kaak zijn de klieren erg opgezet en pijnlijk. De kiezen zelf lijken gaaf, er is geen verdikking in tandvlees of kaak te zien.
Vandaag de tandarts bezocht, deze heeft een foto gemaakt maar er zijn niet echt afwijkingen te zien.
Hij zag een aantal kiezen die al flink aan het drukken zijn om te gaan wisselen en dat daar de pijn vandaan komt. En wil afwachten en niet actief handelen,
Nu ben ik wel weggegaan maar nu thuis ben ik er eigenlijk niet blij mee. Ik zit met een kind die de hele dag de bank niet afkomt, heeft veel pijn en heeft al een nacht of 5 nauwelijks geslapen.
Wie weet kunnen jullie mij helpen.
Hoelang kan dit duren? Is Het de juiste beslissing om af te wachten? Kan je echt een hele dikke kaak krijgen van drukkende kiezen? Dit lijkt me toch een ontsteking??
Iemand anders gaf mij het advies om toch een melkkies te laten trekken die het eerste gaat wisselen want daardoor gaat de druk weg. Is dit een goed idee?
Roept u maar!!
ALvast bedankt!
Re: kiespijn bij bijna 8-jarige
Als de kaak echt dik is, zou dit op een ontsteking kunnen wijzen, maar om er iets zinnigs over te zeggen moet je het zien... Zijn de melkkiezen gaaf, of zitten er vullingen in?
De melkkiezen zijn allen nog gaaf, geen vullingen.
Pijn blijft onophoudend aanwezig, vooral snachts.
De eerste melkkies was een donkere holte te zien op de foto, wellicht toch ontsteking maar het zou ook door het komende wisselen kunnen komen.
Er was toch iets van ontsteking onder de melkkies te zien. De melkkies (de 1e) had wel enorme wortels en ging er niet zomaar uit, wat toch voor zo'n jochie veel pijn gaf. Nu gaat het een stuk beter, alleen nog pijn in de wang en nog iets zwelling.