Open kies na wkb en spoedig 2 apexresecties

Author:
gina-83
Posted:
zo, 08/09/2009 - 15:37
Gisteren heeft de tandarts een grote ontstoken kies rechtsonder achterin behandeld
door de enorme vulling weg te halen en alle kanalen goed schoon te maken.
Hij heeft de kies geen noodvulling gegeven en dus nu heb ik een open kies zodat de
bacterien en de ontsteking een weg naar buiten kunnen vinden. Voor het eten doe ik
er met een groot pincet een watje in tegen bacterien en volgende week wordt de kies opnieuw
schoongemaakt en wel gevuld. Nu heb ik wat napijn bij het eten maar dat lijkt me normaal.

Ondertussen loop ik ook nog met een fistel linksbovenin mijn gehemelte en is er bij
een andere kies rechtsonder een wortelpuntontsteking gezien op de foto. Over 2 weken
heb ik al 1 apexresectie bij de kaakchirurg en ik weet zelf nog niet welke kies ik zal laten behandelen.
Ik wil heel graag van beide wortelpuntonstekingen gewoon af zijn en het achter de rug hebben.
Maar kwa behandelingen incluis de verdovingen, napijn en herstel wordt het mij nu even iets teveel.
Het is feitelijk zo dat ik nu al bijna elke week bij de tandarts zit..Ik ben het een beetje zat aan het worden zeg maar..

Hoe schadelijk is het voor je om zo vaak verdoofd en behandeld te worden?

En wat als beide wortelpunten tegelijk problemen gaan geven maar natuurlijk niet tegelijkertijd of ook maar vlak achter elkaar kunnen worden behandeld?

En zijn er mensen die iets soortgelijks hebben ervaren, dat al je tanden en kiezen kort achter elkaar veel problemen geven??

Ben benieuwd!