Afgelopen zaterdag werd ik wakker met een dikke wang. Echter geen pijn oid. Alleen een ongemakkelijk gevoel van de dikke wang.
Ben ik gisteren na de tandarts geweest en het bleek dus een ontsteking te zijn bij mijn wortelpunt van een bovenkies. De 2.6 om precies te zijn. Hierop heeft de tandarts een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd.
Vandaag nog wel wat pijn gehad maar ik neem aan dat dit na-pijn is en dat geloof ik ook wel.
Maar er blijft nu bovenaan mijn tandvlees een forse bult zitten.
Kan iemand mij vertellen wat dit is en of dit weggaat?
Of moet ik weer naar de tandarts om dit op te lossen.
Wie weet er raad?
Groeten
Bastiaan.
Ben ik gisteren na de tandarts geweest en het bleek dus een ontsteking te zijn bij mijn wortelpunt van een bovenkies. De 2.6 om precies te zijn. Hierop heeft de tandarts een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd.
Vandaag nog wel wat pijn gehad maar ik neem aan dat dit na-pijn is en dat geloof ik ook wel.
Maar er blijft nu bovenaan mijn tandvlees een forse bult zitten.
Kan iemand mij vertellen wat dit is en of dit weggaat?
Of moet ik weer naar de tandarts om dit op te lossen.
Wie weet er raad?
Groeten
Bastiaan.
Re: Bult na wortelkanaalbehandeling
Re: Bult na wortelkanaalbehandeling
Had last van een verveldende zeurderige pijn. En de bult werd alleen maar dikker.
En wat blijkt. Was een abces.
De tandarts heeft deze opengesneden en leeggehaald. De bult is nu vele malen minder geworden en de pijn is nu ook geheel weg.
Alleen nog een kuurtje en dan moet het helemaal weg zijn.
volgens mijn tandarts lag het aan het weer dat het abces niet verdwenen zou zijn. Het is nu te warm.
Maakt mij niet uit wat het is. Ik ben er gelukkig vanaf. :lol: :lol: :lol: Nu maar hopen dat het voor de rest goed gaat verder.