Terugtrekkend tandvlees door spalk?

Author:
heuve620
Posted:
vr, 09/11/2009 - 08:44
Hallo,
Mijn tandvlees bij mijn ondertanden is sterk teruggetrokken. Ik denk dat dit door een spalk komt die ik al 15 jaar heb. Vroeger had ik 1 jaar een beugel. Verder heb ik een gezond gebit. Hoe kan ik nu voorkomen dat het tandvleesprobleem erger wordt. Moet ik de spalk er zo snel mogelijk uit laten halen? Mijn tandarts adviseerde weer een beugel te nemen maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen meer in. Wie kan mij hierbij adviseren.
Mirjam
Dentje

De kans lijkt me groter dat jij te hard poetst om de spalk goed schoon te houden of dat er iets anders aan de hand is. Als het goed is komt die spalk nl. niet tegen je tandvlees aan. Terugtrekkend tandvlees door metalen/vreemde objecten in de mond gebeurt vrijwel alleen bij (langdurig) contact met het tandvlees.
Vraag het eens aan je tandarts?
vr, 09/11/2009 - 19:36 Permalink
heuve620

Het komt niet door het poesten. Ik gebruik een hele zachte tandenbortsel en poest heel voorzichtig. Verder zit de splak achter mijn tanden en het tandvlees voor bij mijn tanden trekt terug. Ondanks de spalk zijn twee tanden toch ook naar voren gegaan. Ik denk dat dit komt omdat de spalk. Ik heb er alleen last van bij de tanden bij de spalk.
zo, 09/13/2009 - 13:49 Permalink