Waar kan ik een informatie krijgen over de garantie van de brug. Bijna 3 jaar geleden heb ik een brug laten maken, maar 2 weken terug er is een stukje porcelein afgebroken. Mijn tandarts zegt dat de porcelein valt niet onder de garantie. Kan dat? Alvast bedankt.
Re: garantie op de brug
Tja en hoe lang denkt u garantie te krijgen? Op mijn auto zat bij aanschaf 2 jaar fabrieksgarantie. En ook binnen die 2 jaar is er geen garantie als ik zelf iets kapot maak door onkundig gebruik of slordigheid, of er een deuk in rijd.
Dus ik kan mij voorstellen dat de tandarts behalve een gratis eenvoudige poging tot herstel verder niet veel doet. veel meer kan ook niet anders dan totaal overmaken. Hangt er dus vanaf waar het vanaf is, zichtbaar of niet/minder en ook een beetje wat u zelf verwacht.
Als het mogelijk is om de brug in de mond te repareren zou dat toch bespreekbaar moeten zijn met de tandarts. Ik zou daar op inzetten en niet er vol tegenaan te gaan om een nieuwe brug vergoed te krijgen. Mocht de brug moeten worden vervangen dan is een bijdrage aan de kosten van uw kant so wie so redelijk want u krijgt dan immers een nieuwe brug, dat wil zeggen u bent beter af. Daarvoor mag betaald worden. Misschien kunt u het zo regelen met de tandarts dat u alleen de techniekkosten betaalt of zo?