hey allen,
Ik ben nieuw op dit forum. Donderdag had ik een zeurende tandpijn (tandarts gebeld, maar kon niet dadelijk terecht), vrijdag leek het tot uitbarsting te komen. Ik wist niet meer waar kruipen van de pijn en niets hielp. Pijnstillers leken even wat te verzachten (maximum een kwartier). Ik voelde me ronduit ziek, met koorts en alles erbij. Niet geslapen, zaterdag dadelijk naar tandarts van wacht. Deze gaf antibiotica en verder niets gedaan.
Geen beterschap. Maandag naar tandarts en die zei dat de zenuw gestorven was en ontstoken. De tand proper gemaakt en het zou beter gaan. Niets van dat alles, nog steeds helpt niets, slaap ik al dagen niet fatsoenlijk, kan alleen vloeibare dingen eten want knabbelen is te pijnlijk. Zelfs zonder beweging blijft het pijnlijk. Maandag begon mijn wang ook dik te worden.
Dinsdag moest ik terug naar tandarts en ik was blij dat t dan misschien eindelijk zou opgelost zijn. Ze heeft de tand gevuld (definitief). Is dat gebruikelijk? Hoe dan ook... de pijn is misschien iets minder hevig dan in het weekend, maar het blijft onhoudbaar. Pijnstillers en antibiotica blijken niet echt soelaas te bieden. Wie weet raad?
Ik ben nieuw op dit forum. Donderdag had ik een zeurende tandpijn (tandarts gebeld, maar kon niet dadelijk terecht), vrijdag leek het tot uitbarsting te komen. Ik wist niet meer waar kruipen van de pijn en niets hielp. Pijnstillers leken even wat te verzachten (maximum een kwartier). Ik voelde me ronduit ziek, met koorts en alles erbij. Niet geslapen, zaterdag dadelijk naar tandarts van wacht. Deze gaf antibiotica en verder niets gedaan.
Geen beterschap. Maandag naar tandarts en die zei dat de zenuw gestorven was en ontstoken. De tand proper gemaakt en het zou beter gaan. Niets van dat alles, nog steeds helpt niets, slaap ik al dagen niet fatsoenlijk, kan alleen vloeibare dingen eten want knabbelen is te pijnlijk. Zelfs zonder beweging blijft het pijnlijk. Maandag begon mijn wang ook dik te worden.
Dinsdag moest ik terug naar tandarts en ik was blij dat t dan misschien eindelijk zou opgelost zijn. Ze heeft de tand gevuld (definitief). Is dat gebruikelijk? Hoe dan ook... de pijn is misschien iets minder hevig dan in het weekend, maar het blijft onhoudbaar. Pijnstillers en antibiotica blijken niet echt soelaas te bieden. Wie weet raad?
Re: wortelkanaalbehandeling en erge pijn
Hier ook net een WKB gehad, en een tijdelijke vulling zit erin, over 2-3 weken terugkomen om hem definitief te dichten, als de klachten wegblijven natuurlijk.
Ik heb een beetje hetzelfde, alleen bij mij was de tand al behandelt 3 jaar geleden, wkb gehad. ook begonnen met zeurende pijn zondag, maandag ibuprofennetje, pijn weg. Dinsdag was de pijn niet meer te houden!! Kruipen over de grond, naar de tandarts en deze heeft alles eruit gehaald, schoongemaakt, penicilline voroschreven en noodvulling erin.
Nu 2 dagen later, is het nog hetzelfde, ibuprofen 600 de maximale doses. Wanneer het vanavond niet minder wordt ga ik terug.
men moet steeds opnieuw het kanaal uitvijlen , evt schoonmaken, danwel locaal een antibioticum toedienen op die plek
Bij een onsteking is dichtmaken geen optie.
( weet ik uit eigen ervaring)
Je tandarts moet dus nieuwe afspraken met jou maken om te blijven behandelen.
Ik weet dat je pijn hebt en ik wou dat ik door de pc kon kruipen om hem van jou weg te nemen... maar dat kan ik helaas niet
ik hoop dat je in ieder geval iets hebt aan mijn berichtje.
een hartelijke groet
Gioia :(