lelijke verkleuring tanden

Author:
sterredag
Posted:
zo, 09/20/2009 - 20:33
Ik rook (helaas) probeer te stoppen en blijf proberen.

Nu zijn mijn tanden daardoor wat geler, dat is nog te overleven, maar ik heb ook verticale bruine strepen op mijn tanden, je ziet het op mijn voortanden en aan beide kanten 2 tanden ernaast. Bij de voorste 4 hebben ze dat weggewerkt, door een laagje iets overheen te doen (de methode was zonder overleg trouwens) Dat laagje begint nu aan te tasten/af te brokkelen, dus ben bang dat ik no time weer met hele lelijke voortanden zit.

Vanwege de methode en mijn angst voor de tandarts enzo zijn de tanden daarnaast nooit gedaan, maar gelukkig zie je die niet zo snel.

Nu vraag ik me af iemand enig idee wat die methode is die is gebruikt (dat laagje erover heen wat afbrokkelt na verloop van tijd, en dat is een paar jaar) en zijn er geen betere methode, of andere methoden om dit weer netjes te maken.

Ik wil namelijk geld sparen om mijn hele gebit in 1 of 2 keer onder narcose te laten doen, om dan vervolgens netjes het poetsen bij te houden en weer netjes op tijd naar de tandarts te gaan, maar dan wil ik ook dat dat lelijke weg is en wil daar graag wat informatie over, met heel veel topics op dit forum lezen kom ik er niet, of ik moet wel heel veel topics gaan lezen denk ik.
Spiegeltje

De tandarts heeft waarschijnlijk een dun laagje composietmateriaal aangebracht. Hiermee zijn mooie resultaten te behalen als de tandarts er handig in is. Als het niet meer zo mooi is kan het worden overgedaan.

Een nog mooiere en duurzamere oplossing zijn lumineers (dunne porseleinen facings) die op je tanden worden aangebracht. Dit is een dure oplossing (tot €450 per tand of zelfs nog meer). Gewone facings zijn vaak goedkoper (maar prijs kan erg variëren afhankelijk van kwaliteit) maar in veel gevallen moet er dan iets meer van de tand worden afgeslepen vanwege de dikte. Bij lumineers speelt dit niet, althans minder.
zo, 10/18/2009 - 17:07 Permalink