Stukje kies afgebroken

Author:
mattie123
Posted:
wo, 09/23/2009 - 14:59
Hallo,

Sinds vanochtend dacht ik dat er iets zat tussen 2 kiezen, had daarvoor gegeten dus ik dacht dat er nog iets achter gebleven was. Dus ik zocht naar een tandenstoker, niet gevonden dus ik probeerde het maar met mijn nagel. Tot mijn grote verbazing haalde ik een klein gedeelte van mijn kies weg. Bij klein gedeelte moet je denken aan een broodkorrel of iets dergelijks. Ik heb geen enorme pijn ofzo, maar ik vroeg me af hoe dit komt en wat ik nu moet doen?

De 2 stukjes zijn bijna helemaal wit en op het grootste stukje zie je een klein deukje zeg maar dat licht bruin is. Ik poets mijn tanden altijd erg goed dus ik ben benieuwd. Iemand enig idee?

Groet
Spiegeltje

Misschien toch caries op een plek die moeilijk met de tandenborstel is te bereiken. Doior verzwakking van het glazuur kan een stukje afbreken zonder dat daarvoor een grote kracht voor nodig is.

In zo'n geval, wat vaak voorkomt trouwens, maakt u een afspraak met de tandarts die dit kan repareren met composietmateriaal en u verder kan informeren over de oorzaak en wat u verder kan doen aan uw gebitsreiniging.
za, 09/26/2009 - 14:34 Permalink