vieze smaak en pijn na trekken verstandskies

Author:
igfy
Posted:
do, 09/24/2009 - 18:47
Hallo,

Vorige week begon uit het niets mijn kaak op te zwellen en pijn te doen, ook voelde mijn onderlip verdoofd aan. Alles rondom mijn verstandskies bleek ontstoken te zijn. Afgelopen maandag kon ik pas bij de kaakchirurg terecht en die heeft de verstandskies getrokken. Omdat deze tegen de zenuw in de kaak aan lag, moest dit voorzichtig gebeuren en nu heb ik een rijtje hechtingen in mijn mond, waarbij de voorste hechting ongeveer naast de tweede kies zit. Het bloed al sinds dinsdagochtend niet meer, maar het blijft wel verschrikkelijk pijn doen, waar ik voor mijn gevoel niets aan kan doen met pijnstillers. Van de brufen 600 werd ik na anderhalve dag heel ziek en hier ben ik mee opgehouden. Nou blijft er ook vocht uit de wond komen, voor mijn gevoel, dat heel vies smaakt en heel plakkerig is (een uur na het tandenpoetsen plakken mijn kiezen alweer op elkaar). De kaakchirurg zei toen ik daar weg ging dat ik niet mocht spoelen, maar ik wil dit eigenlijk wel graag doen. Ik wordt echt misselijk van de smaak inmiddels. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er nog dingen die ik tegen de ontsteking kan doen, want ik ben bang dat de ontsteking die er al zat niet heel bevorderlijk is voor de genezing...

Bedankt..
Spiegeltje

De kaakchirurg zei toen ik daar weg ging dat ik niet mocht spoelen, maar ik wil dit eigenlijk wel graag doen.
Ik denk dat de kaakchirurg daarmee heeft bedoeld dat u niet kort na de extractie moet gaan spoelen. In de wond vormt zich namelijk een bloedstolsel dat een belangrijke rol speelt bij de genezing. Door spoelen kan dit losraken. Hierdoor kan de genezig langere duren en pijnlijk verlopen. Nu we vijf dagen verder zijn is de kans daarop niet meer zo groot en kunt u wel (voorzichtig) spoelen met zout water bijvoorbeeld (een afgestreken theelepel op een glas lauw water).

Bij aanhoudende (pijn)klachten kunt u wellicht beter contact opnemen met de kaakchirurg. U kunt als alternatief voor ibuprofen paracetamol als pijnstiller proberen.
za, 09/26/2009 - 14:18 Permalink