Ik draag nu bijna 4 jaar een beugel en met de stand is al veel veranderd. Eerst moest er ruimte gemaakt worden voor onderbeugel en later moest de stand van de tanden terug. Nu zei laatst mijn tandarts die overigens niet de ortho uitvoert dat het op en gegeven moment ook wel een keer genoeg is. Ik beugel inmiddels al twee jaar langer dan de planning en twee kiezen willen nog steeds niet goed aansluiten. De behandeling is steeds weer anders. Ik heb ook een paar tandhalsen bloot liggen en met elastieken erbij op zijn ze vaak erg gevoelig. Ik zit in de afrondende fase, maar heb sterk twijfels of ooit de kiezen nog willen aansluiten(schaarbeet?) Ik heb soms nu het idee dat er van alles geprobeerd wordt en dat is best heftig.
Mijn vraag is dus, hebben tanden en kiezen en tandvlees inderdaad op een gegeven moment echt niet te lijden bv slijtage van al dat getrek eraan en andere behandelingen zoals afslijpen in zo lange periode?
Mijn vraag is dus, hebben tanden en kiezen en tandvlees inderdaad op een gegeven moment echt niet te lijden bv slijtage van al dat getrek eraan en andere behandelingen zoals afslijpen in zo lange periode?
Re: Tanden en kiezen hebben te lijden van de beugel?