Pijn in kiezen zowel onderkaak en bovenkaak

Author:
a3louwe
Posted:
za, 10/10/2009 - 23:38
Sinds kort heb ik hevige pijn, zo erg dat ik bijna onderuit ga, in verschillende kiezen van rechter onder- en bovenkaak.
Ook mijn rechter-gelaat en oor doen zeer.
Volgens mijn tandarts zijn mijn kiezen in orde en moet het probleem gezocht worden in de sinusholten. Hij gaf me anti-biotica
Bij KNO arts en bij lokaal onderzoek nog geen afwijkingen gebleken. CT-scan moet nog worden gemaakt.
Ik zie de KNO arts pas over 2 1/2 week weer en ik verga van de pijn. Ibuprofen (800mg) of paracetamol doe ik niets op.

Is dit herkenbaar ?
Iemand tips ?
Second opinion bij andere tandarts ?

Bedankt alvast,
Adrie
a3louwe

Mijn tandarts heeft nog nooit iets gemeld over knarsen.
Maar kan knarsen deze pijn tot in de wortels van de kiezen veroorzaken? ( en kaak, oor en voorhoofd)

Vandaag ga ik naar een andere tandarts, voor een second opinion.
Ik ben nu met de 3e anti-biotica kuur bezig, volgens de tandarts was er een grijs gebied op de x-ray te zien (richting de sinus) wat volgens hem op een ontsteking duidt.
Pijn is opmerkelijk erger na eten.

Als ik pijn in mijn kiezen krijg, smeer ik een dunne crème uit de USA, benzocaine, en dat helpt heel snel. (gaat ook snel weer voorbij helaas)

Wil de 'nieuwe' tandarts vragen alleen wat foto's te nemen van de wortelpunten van de meest pijnlijke kiezen, en kijken of zij ook vindt of er een ontsteking richting de sinus is.
Ik weet het niet meer, duurt allemaal lang en is vreselijk pijnlijk.

Adrie
ma, 10/12/2009 - 08:51 Permalink
Anoya

Mijn tandarts heeft nog nooit iets gemeld over knarsen.

De verschillende tandartsen die ik heb gezien hebben mij ook nooit wat gemeld over knarsen. Ik moest er zelf mee op de proppen komen en uiteindelijk bleek het zo ernstig te zijn (aldus de adviserend tandarts van mijn verzekeringmaatschappij) dat als er niet meteen wat aan gedaan zou worden, mijn tanden en kiezen binnen een jaar massaal zouden gaan afbreken.

Achteraf gezien waren er meerdere 'aanwijzingen' te vinden van het knarsen en klemmen, zoals symmetrische gaatjes in mijn kiezen en inderdaad onder meer de kaak-, oor en hoofdpijn.

Dat je tandarts er dus niets van heeft gezegd, wil niet zeggen dat je misschien juist wel enorm knarst ;) Misschien zorgt de eventuele ontsteking juist wel dat je nog méér knarst of klemt.
ma, 10/12/2009 - 12:10 Permalink