Goedendag,
Hier een vraag over implantaten en bruggen. Wat ik wil weten is of er verzekeraars zijn die dit vergoeden.
Ik plaatst dit oproepje omdat mijn vriendin 10 jaar terug een auto-ongeluk heeft gehad. (Ze zat op de fiets en is aangereden door een auto.) De automobiliste die haar aanreed is doorgereden. Mijn vriendin werd opgenomen met een gebroken kaak en ze mistte een voortand. Hiervoor is een implantaat in de plaatst gekomen. Toentertijd heeft men een te groot implantaat geplaatst, waardoor het tandvlees nu erg omhoog kruipt en de kans op ontstekingen toeneemt. Het beste is om het implantaat eruit halen en het gat in het bot op te vullen met botweefsel van elders. Vervolgens zal er een stukje van het gehemelte overheen geplaatst worden, dat moet dienen als tandvlees. De plek waar nu het implantaat zit daar zal dan een brug worden geplaatst. Verder bleek er tijdens een laatste bezoek aan de tandarts een aantal tanden dood te zijn en deze moeten vervangen worden door kronen.
Mijn vriendin zit hier behoorlijk mee. Ze heeft nare ervaringen aan de operaties van toen aan haar kaak en ze baalt er van dat schade veroorzaakt door een ander haar nu handen vol geld gaat kosten. Zijn er verzekeringen die de bovenstaande kosten dekken? Of zijn er nog andere manieren om aan geld te komen voor het bovenstaande?
Alvast mijn dank.
Vriendelijke groet
Hier een vraag over implantaten en bruggen. Wat ik wil weten is of er verzekeraars zijn die dit vergoeden.
Ik plaatst dit oproepje omdat mijn vriendin 10 jaar terug een auto-ongeluk heeft gehad. (Ze zat op de fiets en is aangereden door een auto.) De automobiliste die haar aanreed is doorgereden. Mijn vriendin werd opgenomen met een gebroken kaak en ze mistte een voortand. Hiervoor is een implantaat in de plaatst gekomen. Toentertijd heeft men een te groot implantaat geplaatst, waardoor het tandvlees nu erg omhoog kruipt en de kans op ontstekingen toeneemt. Het beste is om het implantaat eruit halen en het gat in het bot op te vullen met botweefsel van elders. Vervolgens zal er een stukje van het gehemelte overheen geplaatst worden, dat moet dienen als tandvlees. De plek waar nu het implantaat zit daar zal dan een brug worden geplaatst. Verder bleek er tijdens een laatste bezoek aan de tandarts een aantal tanden dood te zijn en deze moeten vervangen worden door kronen.
Mijn vriendin zit hier behoorlijk mee. Ze heeft nare ervaringen aan de operaties van toen aan haar kaak en ze baalt er van dat schade veroorzaakt door een ander haar nu handen vol geld gaat kosten. Zijn er verzekeringen die de bovenstaande kosten dekken? Of zijn er nog andere manieren om aan geld te komen voor het bovenstaande?
Alvast mijn dank.
Vriendelijke groet
Re: Implantaten en bruggen: verzekering die vergoed?
Op de site van het waarborgfonds kunnen gerichte vragen worden gesteld. Zie http://www.waarborgfonds.nl
Vriendelijke groet
Als antwoord op Re: Implantaten en bruggen: verzekering die vergoed? door Illuminus
Aangezien het ongeluk plaatsvond in 1972, zal de verzekeraar waarschijnlijk niet gaan vergoeden tenzij ik de tandarts laat machtigen. Maar dan nog is het de vraag of er vergoed wordt.
Mocht dit niet lukken, wat kan een Waarborgfonds nog voor mij betekenen?
W. Storm, Den Haag.
storm.w@gmail.com
0620839016
je zou een poging kunnen
De meest uitgebreide AV vergoed regio 1600 p.j. maar tegen zer forse premie, en met medische keuring. Er moet dus niets aan de hand zijn, en zeker niets gepland /al bekend zijn. Zie vergelijk mondzorg bv.
Beste kans om wat geld terug te zien gezien wat er gedaan moet worden is denk ik is aftrek bijzondere ziektekosten.
Als antwoord op Re: Implantaten en bruggen: verzekering die vergoed? door wouterstorm
Ongeluk vond plaats in 1972.
Doordat mijn bruggen eruit zijn momenteel, heb ik erg vee last met kauwen en slikken. Ik heb zelfs een doktersverklaring om e.e.a. kracht bij te zetten.
Wat zijn mijn kansen? Ik denk dat alles verjaard is.
Als antwoord op Re: Implantaten en bruggen: verzekering die vergoed? door wouterstorm
Aan de andere kant is als het goed is 45 jaar geleden al verteld dat die dingen niet het eeuwige leven hebben (en anders is dat wellicht ergens bij controles wel langsgekomen?). En blijkbaar heeft u zelf die 45 jaar niet gebruikt om het komende probleem van falen wegens ouderdom ervan op te kunnen vangen?
Helemaal kansloos is het niet denk ik, maar het moet (logisch, gaat om veel gemeenschapsgeld) wel goed onderbouwd worden. Kan dat niet wegens ontbreken dossier is het wel kansloos vrees ik.