na beugel een slechter gebit

Author:
Nick1990
Posted:
ma, 11/02/2009 - 12:44
Beste mensen, ik zou graag mij verhaal willen delen en graag jullie mening of opties willen horen.

Een paar jaar geleden heb ik een beugel gekregen. Op zich was ik niet ontevreden met mijn gebit. Het zag er mooi uit alleen één tand stond ietsjes scheef. Na 3 jaar lang een beugel te hebben gehad hebben ze alles recht gezet zodat mijn gebit er keurig en recht uit zag. Nu was er alleen een probleem mijn linker snijtand heeft er nooit gezeten en voor dat ik de beugel kreeg zat daar de hoektand. De ortho heeft hier een ruimte tussen gemaakt voor een kroon. Alleen toen de beugel er uit ging op mijn 16e kwam het mooie verhaal dat ik tot me 23 moest wachten en dat ze tot die tijd een stift tand tussen de twee tanden zouden plakken anders zou alles verkeerd groeien. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg ook een avond beugel mee. Die ingeklikt moest worden. Eerlijk te zijn had ik hem meer in dan verwacht maar al gauw klikte hij savons steeds uit tot bijna stikken aan toe. Ik heb toen besloten om hem minder savons in te doen en meer overdag. Alleen hij ging steeds moeilijker in totdat mijn voortand scheef ging groeien. Na lange tijd later ben ik naar de ortho gegaan en die heeft het nu ook gezien het is nu erger dan voor de beugel. De kiezen staan allemaal nog goed maar de voortanden groeien alle kanten op tussen die ruimte van me hoek en me voortand. Wat moet ik nu doen, weer een beugel nemen? Maar gebeurd het dan niet weer? De tandarts had het over een aparte klik beugel die allebei de tanden naar voren duwt en waardoor ze weer naast elkaar gaan zitten en tegen elkaar kunnen groeien. Maar dan zit ik met een neptand die er uit moet. Dus allemaal heel naar. En ik heb ook niet echt zin om mijn tanden af te laten slijpen. En waarschijnlijk kan nu die nep kroon er ook niet in omdat er een wortel in de weg zit. Maar om eerlijk te zijn lijkt me een beugel voor mijn leeftijd ook niet echt leuk. Ben net student.

Op zich valt het best wel mee maar ik heb er best nog wel last van mijn linker voortand hij staat dus heel ietsjes scheef en de wortel zit denk ik schuin in de ruimte van waar mijn linker snijtand hoort te zitten. Hij staat net niet over de andere voortand heen en er zit nog niet een spleet tussen de twee tanden. Enige is dat de linker voortand iets scheef naar voren staat en de andere gewoon recht naar beneden

Zoals jullie snappen vind ik het heel vervelend. En mijn tanden voelen ook steeds vervelender aan. Ik wil gewoon dat ze weer mooi recht tegen elkaar aan staaan en ook een mooie neptand er in. En eigenlijk alles zo snel mogelijk. Wat moet ik doen? Hoe lang duurt het en hoeveel gaat dat me kosten

Groetjes Nick
vV

Wat moet ik doen? Hoe lang duurt het en hoeveel gaat dat me kosten

wat u moet doen...beslist u zelf aan de hand van d einfo die u krijgt. Kan niemand anders een beslissing in nemen, is een wat te complex probleem om zomaar adviezen over te gaan geven m.i. ook.

de andere vragen: vraag het de behandelaar(s).. die weten dat het beste. Kosten hebben ook verband met duur van de behandeling namelijk.
di, 11/03/2009 - 11:38 Permalink