Hallo,
Ik heb een scheve voortand die een stuk naar voren staat (zie afbeelding).
Ik zou graag willen weten wat naarst een beugel de mogelijkheiden zijn om deze
tand recht te zetten.
Alvast hartelijk bedankt!
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2066639.html
Ik heb een scheve voortand die een stuk naar voren staat (zie afbeelding).
Ik zou graag willen weten wat naarst een beugel de mogelijkheiden zijn om deze
tand recht te zetten.
Alvast hartelijk bedankt!
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2066639.html
Re: Scheve voortand
Dus in mijn geval is alleen een beugel de oplossing en zijn er absoluut geen andere??
Die vraag kan alleen een deskundige beantwoorden, denk ik. Maar stel nu, dat er wel een andere oplossing zou zijn, bijvoorbeeld een facing. Waarom zou je dat dan liever willen? Omdat je dan sneller klaar bent? Voor een facing (of een kroon, of wat er dan ook mogelijk is bij jou, dat weet ik niet) moet er meestal geslepen worden aan je tanden. Dat is toch onwijs zonde, als je tanden nog gewoon goed zijn? Ik neem aan dat 1990 je geboortejaar is, dus je bent ook nog eens heel jong. Ik zou echt voor de beugel gaan hoor!
Het lijkt waarachtig wel of ik aandelen heb in de beugelindustrie :wink:
Voor die ene tand zal ik waarschijnlijk meer als een jaar aan een beugel vast zitten en dat zie ik dus niet zitten.
Als er een andere mogelijkheid is gaat daar mijn voorkeur naar uit want het gaat maar om 1 tand.
En ik zie het punt er niet van in dat het zonde is.. Ik irriteer me dood aan die rottand! Als die eruit gehaald wordt
of bewerkt wordt is er toch niet veel zonde aan. Het is niet 'natuurlijk' maar als het resultaat er uiteindelijk goed uit ziet
en ik er geen last meer van heb vindt ik het allemaal prima! :wink:
Nee joh, is ook niet zonde, een gezonde tand eruit halen omdat ie scheef staat :smt009
We verschillen op dit punt duidelijk van mening!
In ieder geval succes ermee.
Misschien dat je me van mening kunt laten veranderen..
't Is niet dat ik er tégen ben hoor, wat jij wilt. Maar ruim een jaar geleden twijfelde ik zelf over een beugel of een facing. De tandarts raadde mij toen een facing af, omdat hij het zonde vond m'n tanden te bewerken. Ik heb toen dus voor een beugel gekozen, en daar geen moment spijt van gehad. Het resultaat is super, ik denk niet dat dat met een facing was gelukt.
Maar als je echt goed advies wilt, zou ik het gewoon eens aan je tandarts vragen. Al heb ik wel een idee wat die gaat zeggen :wink:
Ik heb volgende week een gesprek met de tandarts en dan gaan we bekijken wat het beste is.
Als die beugel niet al te lang hoeft te blijven zitten zal ik waarschijnlijk van gedachten veranderen
Laat je nog even weten wat eruit komt?