In de supermarkten wordt jaarlijks, in een week tijd of zo, ook nog voor zo'n 40 miljoen euro gekocht aan Sinterklaassnoepgoed, van pepernoten en taaitaai tot chocoladeletters en marsepein. Winkelketens zijn er als de kippen bij om daarvan een graantje mee te pikken.
(geen wonder dat het aan het eind van het jaar altijd zo druk is bij de tandarts).
Omzet snacks en zoetwaren 2008:
3.303 miljoen euro / 16 miljoen nederlanders = 206 euro per inwoner
Nog geen 4 euro per week, valt me niet tegen.
Ik heb collega's (rond 20 jaar oud) die per dag meer naar binnen werken. Het vervangt het normale lunch-voer zoals brood met kaas of voor mijn part hagelslag.
gemiddelde kosten voor de tandarts waren gemiddeld meen ik 165,- per inwoner.. En daar zit dan een heel groot bedrag in voor preventie niet alleen voor de jeugd maar ook voor volwassenen..en men geeft dan 209,- uit om de effecten van die maatregelen weer teniet te doen. leuk gegeven inderdaad.
Re: Dit willen we niet weten...
(geen wonder dat het aan het eind van het jaar altijd zo druk is bij de tandarts).
:smt017
Nog geen 4 euro per week, valt me niet tegen.
Ik heb collega's (rond 20 jaar oud) die per dag meer naar binnen werken. Het vervangt het normale lunch-voer zoals brood met kaas of voor mijn part hagelslag.