Oplossing gevraagd voor openliggende tandhals

Author:
Zwaantje
Posted:
vr, 12/04/2009 - 20:32
Elders op dit forum heb ik mijn verhaal geplaatst over de problemen die ik momenteel ondervind na het plaatsen van een brug afgelopen maandag. De tandarts heeft een kroon zodanig geplaatst dat deze niet aansluit tot het tandvlees, daardoor zit er nu een opening tussen kroon en tandvlees waar de kies zit waar het glazuur van is afgeslepen. Dat doet heel veel pijn bij het tandenpoetsen en is eigenlijk ook gewoon wel heel gevoelig. Ik ga voor een tweede mening maar tot die tijd wil ik graag weten wat ik kan doen tegen de pijn, heeft iemand daar een advies voor? Ik heb al speciale tandpasta gekocht, een andere borstel op mijn tandenborstel, spoel met chloorhexidine, slik ibuprofen.......maar is er misschien nog iets anders wat ik kan doen??
Spiegeltje

Daarvoor is, op ontzenuwen na, helaas geen snelle definitieve oplossing. Een speciale tandpasta voor gevoelige tandhalzen kan zeker werken maar dat duurt vrij lang (eerder weken dan dagen). Het proces kan worden versneld door voor het slapen gaan een dun laagje tandpasta aan te brengen op de gevoelige plek. Als het toch niet werkt zou je eens een ander merk kunnen proberen. Hier moet je dus geduld hebben.

De tandarts zou het laagje ook kunnen afsluiten met een speciale lak of composiet maar of dat in uw situatie raadzaam is denk ik van niet. Ook dit werkt niet altijd trouwens.
vr, 12/04/2009 - 20:41 Permalink