Gevoelige kiezen

Author:
Nielsjuh
Posted:
di, 12/15/2009 - 13:16
Hallo ,
Ik heb al eens eerder een forumbericht geplaatst op dit forum en toen werd ik goed geholpen :D

Het probleem is het volgende ; Een paar weken geleden heb ik een nieuwe vulling gekregen in een van de grotere kiezen in mijn onderkaak aan de linkerkant . Het ging allemaal prima en ik had ook geen last ,maar sinds een paar dagen is mijn kies zeer gevoelig geworden voor koude en warme dranken en harde dingen (zoals pitjes in brood) . Dit is echt heel erg vervelend . Nu heb ik dit probleem ook aan de rechterkant in een kies . Opeens zéér gevoelig . Maar het gekke is , dat het alleen deze 2 kiezen zijn . Voor de rest heb ik nergens last van . Zodra ik heb gedronken is het gevoelige ook meteen weg .
Moet ik hiermee naar de tandarts ?
Is het een optie om deze kiezen te laten sealen of iets dergelijks ? Ik poets al jaren met Sensodyne .

B.v.d
Lieneke

Koud- en warmgevoeligheid is vaak een gevoeligheid door gevoelige tandhalzen. Maar het zou ook iets anders kunnen zijn. Bijvoorbeeld door erosie of toch stiekem een gaatje of lekkende vulling.
Ik denk dat je het beste er toch eens even naar kunt laten kijken, aangezien je al Sensodyne gebruikt. Misschien kan het inderdaad even geseald worden oid.
di, 12/15/2009 - 15:51 Permalink