hoii,
ik hoop dat er iemand hier zit op 2e kerstdag die mij wat advies kan geven haha.
Ik ben 22 dec naar de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling en moet 5januari pas terugkomen om het af te maken.
Het gaat om 3 kiezen die hij tegelijk heeft open geboord.
2 links boven en 1 rechts boven.
Bij de behandeling heb ik 3 verdovingen gehad en bij 1 kies aan de linkerkant voelde ik nog steeds wel iets maar het was wel te doen.
Nadat de verdoving was uitgewerkt viel het ook nog wel mee maar de dag erna begon de pijn al een beetje en dacht dat 1 van de noodvullingen eruit waren.
Ben toen terug gegaan en de vulling zat er dus nog in.
Dat was de laatste dag dat de praktijk open was en is gesloten tot 4 januari.
Die avond begon de kiespijn pas echt!
Ik heb niet dat warm/koud effect waar ik veel over gelezen heb.
Maar ik kan er gewoon niet op bijten en dat was eerst links maar nu is het aan beide kanten het geval.
Ibuprofen helpt wel als ik er 2 tegelijk slik.
Je mag er 3 per dag maar slik er ondertussen 12 per dag.
Heb de dokter net gebeld en die heeft gezegd dat ik moet stoppen met die ibuprofen en alleen nog maar paracetamol mag.
(wat ik dus niet in huis heb)
Het voelt alsof er een enorme druk staat op me kiezen en het is helemaal door getrokken naar me onder en bovenkaak.
ik hoop dat er iemand hier zit op 2e kerstdag die mij wat advies kan geven haha.
Ik ben 22 dec naar de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling en moet 5januari pas terugkomen om het af te maken.
Het gaat om 3 kiezen die hij tegelijk heeft open geboord.
2 links boven en 1 rechts boven.
Bij de behandeling heb ik 3 verdovingen gehad en bij 1 kies aan de linkerkant voelde ik nog steeds wel iets maar het was wel te doen.
Nadat de verdoving was uitgewerkt viel het ook nog wel mee maar de dag erna begon de pijn al een beetje en dacht dat 1 van de noodvullingen eruit waren.
Ben toen terug gegaan en de vulling zat er dus nog in.
Dat was de laatste dag dat de praktijk open was en is gesloten tot 4 januari.
Die avond begon de kiespijn pas echt!
Ik heb niet dat warm/koud effect waar ik veel over gelezen heb.
Maar ik kan er gewoon niet op bijten en dat was eerst links maar nu is het aan beide kanten het geval.
Ibuprofen helpt wel als ik er 2 tegelijk slik.
Je mag er 3 per dag maar slik er ondertussen 12 per dag.
Heb de dokter net gebeld en die heeft gezegd dat ik moet stoppen met die ibuprofen en alleen nog maar paracetamol mag.
(wat ik dus niet in huis heb)
Het voelt alsof er een enorme druk staat op me kiezen en het is helemaal door getrokken naar me onder en bovenkaak.
Re: kiespijn na eerste sessie van een wortelkanaalbehandeling
heeft iemand enig idee hoe dit komt of wat je hier tegen kan doen?
heb je nu nog steeds last van nu de wkb helemaal afgerond is?
lees je berichtje nu pas..
Nou 29 dec was ik naar de spoedtandarts gegaan want ik kon er echt niet meer tegen.
En het bleek dus dat ze allemaal ontstoken waren.
Mijn eigen tandarts had het helemaal niet goed schoongemaakt had de spoedtandarts mij uitgelegd.
Hij vroeg of het met een soort gel was gespoeld en al dat soort dingen maar dat was dus helemaal niet gebeurt.
Nadat de verdoving uit was gewerkt was de pijn gewoon wegg!
Ik voelde me zoooo opgelucht.
Nu moet ik morgen naar mijn nieuwe tandarts toe om het af te maken.
Spannenndddd hoe dit zal gaan.
Na morgen zal ik wel weer schrijven hoe het ging haha.
Groetjess