Ik heb al lange tijd last van een branderig gehemelte. Dit is soms veel erger en dan weer minder. Niets lijkt te helpen, soms heb ik zelfs verhoging ervan.
Nu draag ik al langere tijd een opbeetplaat die helemaal dicht is bij mijn gehemelte. Vroeger had ik er een die altijd over de tanden zat. Prettiger en frisser wat mij betreft.
Kan het brandende gehemelte te doen hebben met deze splint of opbeetplaat? Dat daardoor het slijmvlies misschien wat sneller geirriteerd kan raken??
IK ben ten einde raad en iemand zei me, kan dat niet met elkaar te doen hebben. Nooit aan gedacht maar ik wil hier wel dolgraag van af want het vergalt mijn leven.
Nu draag ik al langere tijd een opbeetplaat die helemaal dicht is bij mijn gehemelte. Vroeger had ik er een die altijd over de tanden zat. Prettiger en frisser wat mij betreft.
Kan het brandende gehemelte te doen hebben met deze splint of opbeetplaat? Dat daardoor het slijmvlies misschien wat sneller geirriteerd kan raken??
IK ben ten einde raad en iemand zei me, kan dat niet met elkaar te doen hebben. Nooit aan gedacht maar ik wil hier wel dolgraag van af want het vergalt mijn leven.
Re: gehemelte brandt na jaren opbeetplaat???
Mensen die jarenlang oorstukjes hebben (dat deel van hoortoestel dat in je oor zit) krijgen soms ook irritaties. Bij sommigen wordt het verholpen door een verzilverd laagje op het oorstukje te doen. Of nagellak.
Dat raad ik je niet aan voor de opbeetplaat!
Heb je contact met iemand die in een researchlab werkt in een grote plasticfabriek? Daar zijn nl mensen die zich bezig houden of een baby iets binnenkrijgt van plastic speelgoed. In plastic zitten nou eenmaal een aantal hulpstoffen. Het kan zijn dat een hulpstof jou irriteert bv een weekmaker. Hoe oud is je opbeetplaat? Is de samenstelling veranderd afgelopen jaren? Fabrikant kan zeggen dat het niet veranderd is, terwijl jij wel iets voelt.
In elk geval heb jij een probleem, ik ben bang dat het niet vanzelf overgaat. Maar ik heb er geen verstand van, het is heel goed mogelijk dat een stofje in de opbeetplaat los gaat laten.
groeten,
Marja