Nadelen kroonverlenging ??

Author:
MariaM
Posted:
ma, 01/04/2010 - 11:14
Ik overweeg een kroonverlenging voor mijn 2 voortanden.
Er moeten toch 2 nieuwe kronen in dus werd mij viavia aangeraden om dan meteen wat aan mijn zgn. gumsmile te laten doen.
Er zal dan wat tandvlees weggehaald worden zodat de nieuwe kronen wat langer worden.

Nou kom ik hieromtrent enkel voordelen tegen terwijl mijn tandarts zegt dat er serieuze nadelen aan kleven, bv zou de levensduur van de elementen korter zijn, ook zou op latere leeftijd je tandvlees terugtrekken en dan heb je een probleem zo stelt hij ??

Wie weet hier iets meer over ??
BJN

Had je (voordat de tandarts het voorstelde) een probleem met de 'gummy-smile'? Of wist je niet eens dat het bestond...
Met perfecte mondhygiene in de perfecte patient gaat alles goed.... Helaas in niet altijd alles perfect. De lange-termijnrisicos zijn nog niet bekend.
ma, 01/04/2010 - 16:26 Permalink
MariaM

Mijn 2 voortanden zijn door een ongeluk op jonge leeftijd gezakt.
Ze staan zo'n 3 mm lager tov mijn andere tanden.
Ethisch gezien zal het er wel mooier uit gaan zien.
Als ik de foto's op internet zie en andere berichten hierover lees ga ik zo overstag, maar omdat mijn tandarts er geen voorstander van is twijfel ik.
Nou heb ik het vermoeden dat mijn tandarts niet zo bekend is met deze behandeling en dat hij er daarom niet aan wil beginnen.

Toch raar dat niemand weet wat de evt. nadelen op langere termijn zijn.

Alle info is welkom.
wo, 01/06/2010 - 10:28 Permalink
robinson

Ik zou eens naar een goede parodontoloog op zoek gaan met affiniteit voor deze behandelingen.

Als tip zou ik deze aan willen raden.
1 van de betere in Nederland op het gebied van esthetische paro behandelingen

G.N.T. de Quincey, Praktijk voor Parodontologie
Van Broekhovenlaan 99-101
5213HZ 's-Hertogenbosch
wo, 01/06/2010 - 11:53 Permalink