Radeloos, help me!! Kies word niet beter na WKB's

Author:
Twigs
Posted:
di, 01/19/2010 - 12:56
Hallo, ik heb het forum snel doorgelezen maar kan geen antwoord vinden op mijn geval dus vandaar dat ik even een topic open. Ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen want ik weet echt niet meer wat ik moet doen:

Ik had een gaatje in mijn kies, bovenkaak rechterkant 3e kies van achteren. Deze is toen gevuld. Na 2 maanden kreeg ik op een dag last van heftige kiespijn. Het werd ondraaglijk en ik moest met spoed terug naar de tandarts. Hij constateerde dat de vulling te diep was en tegen mijn zenuw was gaan zitten en die was gaan ontsteken. Hij zette 4 verdovingsspuiten in mijn mond maar dit hielp niks. Ik voelde gewoon nog de pijn dus kon hij niks doen. Toen ben ik naar huis gestuurd met antibiotica en brufen bruis. Na 3 dagen hel werd de pijn weer draaglijk. Vervolgens maakte ik mijn kuur af en ging ik terug.
Toen is hij (zonder het duidelijk te zeggen) een wortelkanaalbehandeling gestart. Achteraf heb ik dit op internet gelezen en ontdekt omdat ik natuurlijk wel zag wat hij deed. Daarna vertelde hij dat hij inderdaad wkb had gestart, ik kreeg een noodvulling en werd naar huis gestuurd met brufen. Weer 2 dagen helse napijn. Na 2 weken ging ik terug en maakte hij de kies open. Hij ging onverdoofd met zo'n schraapdingetje in mijn zenuw en ik ging weer kapot van de pijn. Hij zei dat het blijkbaar nog steeds niet goed was en ik kreeg weer spuiten en nog een x een behandeling. Daarna weer terug naar huis met een noodvulling. 2 weken later moest ik weer terug, weer kies open en weer pijn. Deze keer werd ik naar huis gestuurd met een penicilline kuur en een nieuwe noodvulling. Na 2 weken kwam ik weer terug en hetzelfde verhaal, hij boorde voorzichtig de noodvulling open en weer had ik erg veel pijn. Nu heb ik weer een penicilline kuur gehad en hij heeft dit keer de kies open gelaten. Ik moet elke keer als ik eet een watje er in doen. De kies stinkt onzettend erg, het is echt te ranzig voor woorden, ik poets mijn tanden om het uur omdat er anders een poeplucht uit mijn mond komt (sorry voor het taalgebruik). Ik ben nooit bang geweest voor de tandarts maar ik durf gewoon niet meer terug naar die man. Hij heeft me zoveel pijn gedaan en hij is helemaal niet duidelijk geweest met wat hij allemaal heeft uitgevoerd. Bovendien heeft de kies me klauwen vol met geld gekost omdat ik blijkbaar niet goed genoeg verzekerd was in 2009. DUS nu heb ik een afspraak gemaakt over 2 weken met een tandarts op de hilledijk in rotterdam. Maar ik weet niet of ik nog wel durf.

Kan iemand me misschien uitleggen wat er aan de hand is en waarom de kies niet beter word?
schippertje

Wat toevallig ik heb nu precies hetzelfde...
Ook een WKB gestart, en de kies kan nog niet dicht, telkens weer open en spoelen..als dat vijltje erin gaat ga ik door de stoel heen!!!
kan er ook niet op bijten, en het is zeurderige pijn.
Alleen stinkt het bij mij niet echt.

Hoe is het afgelopen met die kies? hopelijk is het nu opgelost!
vr, 05/14/2010 - 23:54 Permalink
inge83

Er raar dat de kies niet eens is gevuld, het lijkt me dat in dat geval er alleen maar meer vuil bij kan komen wat de (eventuele) ontsteking alleen maar kan verergeren. (Ik ben geen tandarts hoor maar dit klinkt toch wel erg vreemd) Vaak helpt het wel om naar een andere tandarts te gaan, en ondanks je angst wel gewoon gaan want dit soort dingen gaan meestal niet vanzelf over. Meestal vallen behandelingen meer mee dan je denkt en hoe vroeger je gaat hoe minder erg ze zullen zijn. Sterkte ermee!
za, 05/15/2010 - 22:03 Permalink
jo47

3 maanden geleden brak een stuk van mijn kies (bovengebit), de kies is de vulling verwijderd en gerestaureerd met composiet. De kies voelde groter aan nadien, maar ik leek eraan te wennen. Nu gaan m.n. mijn tanden steeds schever staan , er staat regelmatig spanning op. De herstelde kies is naast de hoektand. Bijna 2 weken geleden kreeg ik pijn aan die kies en de naastgelegen hoektand en snijtand en ook aan dezelfe tanden in het ondergebit. De pijnen namen in hevigheid toe, trokken door mijn kaak en kwamen in golfbewegingen, pijn, verergering tot zeer heftig en weer wegebben. Op de foto bij de tandarts was niets te zien. Ook kloppen op de tanden/kies was niet pijnlijk. De tandarts dacht aan gevoelige tandhalzen of kaakholteontsteking. `s avonds kreeg ik koorts en ook de volgende dag nog behoorlijk koorts, pijn was niet onder controle te krijgen met paracetamol. Wang zag dik en pijn strekte zich uit door hele wang tot aan slaap en oor. Dag erna naar de huisarts, AB amoxicilline/clavulaanzuur/500 gekregen. De pijngolven verdwenen, de rest van de wang voelde hier en daar nog wat pijnlijk, maar vergeleken bij wat het was niet noemenswaard. Na 4 dagen op de foto nog steeds niets te zien van een zenuwontsteking van de kies. Wel aan het verhemelte boven de herstelde kies een kleine verdikking, die gevoelig is bij stevig overheen wrijven. De pijn is echter verdwenen. De tandarts stelt een wortelkanaalbehandeling voor denkt dat de zenuw toch ontstoken is.
Kunnen deze klachten ook komen doordat mijn tanden aan het schuiven zijn en/of doordat de kies misschien wat groter uitgevallen is? Is een wortelkanaalbehandeling de enige oplossing??
di, 05/18/2010 - 16:55 Permalink