Geur na trekken kies

Author:
anned
Posted:
ma, 02/01/2010 - 20:14
Hallo,

een week geleden (25 januari) heb ik een kies laten trekken, de 2e van links onderaan... had 2 dagen ervoor een beetje pijn en dan de dag ervoor heel erge, bleek bij de tandarts dat uit de kies in kwestie (die 4 jaar eerder gevuld was), wat stukjes waren afgebrokkeld. De kies was blijkbaar niet te redden (een ontsteking op de wortel was het, denk ik...) en moest getrokken worden. Dit was vrij pijnlijk met normale verdoving, na een of andere verdoving ging het vrij vlot... vanaf dan verliep alles vrij goed zoals het moet, het stopte snel met bloeden en ik de pijn viel reuze mee, erg draaglijk, in tegenstelling tot ervoor. Wel merkte ik dat er een iets uit mijn tandvlees stak, precies een klein stukje tand.

Het enige probleem was de geur. In het begin had ik er zelf geen last van (andere mensen wel :p), maar sinds zaterdag (30 januari) smaak ik het een heel klein beetje, maar vooral ik ruik mijn eigen adem... het ruikt echt erg vreemd, op een vreemde manier rot! Nu heb ik al wat gezocht op het forum maar ik vond niet echt een oplossing, een infectie kan het niet zijn want het gaat helemaal niet gepaard met pijn!

Vandaag, maandag, ben ik dus weer langsgeweest bij de tandarts en mijn probleem uitgelegd. Hij heeft het stukje verwijderd (niet zo goed begrepen wat het was, een stukje bot/been tussen twee kiezen ofzoiets?), was heel klein. Voor de rest heeft hij wat zitten spoelen en weet ik veel maar hij is niet teruggekomen op de geur tot ik er naar vroeg na de behandeling, hij zei toen dat ik er vanaf zou moeten zijn.

Ik hoopvol naar huis, maar de geur was helemaal niet verdwenen! Dus besloot ik maar met mondspoelen te beginnen, dit helpt voorlopig ook niet. Het gekste vind ik dat de tandarts zei dat het weg zou moeten zijn? Heb ik hem dan verkeerd begrepen??

Weet iemand of ik hier iets aan kan doen, of me tenminste kan vertellen of het normaal is en hoelang die geur nog gaat duren? Muntjes of mondspray helpen niet echt om de geur te maskeren, en zo durf ik echt niet goed met mensen te praten enzo!

Hartelijk dank!