Hallo,
Ik ben hier terecht gekomen omdat ik gewoon even niet meer weet wat er aan de hand is.
Het wil namelijk zo zijn dat ik zo`n 3 maand terug een wortelkanaalbehandeling heb gehad bij een Endodontoloog
ik vond zelf wel dat de man erg ruig was, maar dat terzijde, het ging om de laatste kies rechtsonder.
Maar goed de behandeling was geslaagd, en ik ging weer opgelucht naar huis.
Maar nu.....heb ik sinds een paar dagen weer pijn, als of de kies net behandeld is en slik inmiddels ibu 400 om het een beetje dragelijk te maken.
Soms gaat het weer even goed, maar als ik dan een boterham eet met die kant komt die zeurende pijn gauw weer terug.
Ik ben inmiddels al een keer naar mijn eigen tandarts geweest en die heeft via een foto geconstateerd dat er niets te zien was en de wkb er goed uitzag.
Inmiddels ben ik in staat om de kies te laten trekken want ik ben er helemaal flauw van en wil van die rotpijn af, die mij ook nog een keer hoofdpijn geeft, en een dikke wang gevoel.
Mijn vraag is dus nu: hoe kan een kies nou zeer doen waar geen zenuw in zit ? en wat kan dit nu toch zijn ?
Of komt het door het vochtige en koude weer ? ik heb het vorige maand nl ook een keer gehad en toen zakte het gelukkig weer weg.
Alvast bedankt "Nosmile"
Ik ben hier terecht gekomen omdat ik gewoon even niet meer weet wat er aan de hand is.
Het wil namelijk zo zijn dat ik zo`n 3 maand terug een wortelkanaalbehandeling heb gehad bij een Endodontoloog
ik vond zelf wel dat de man erg ruig was, maar dat terzijde, het ging om de laatste kies rechtsonder.
Maar goed de behandeling was geslaagd, en ik ging weer opgelucht naar huis.
Maar nu.....heb ik sinds een paar dagen weer pijn, als of de kies net behandeld is en slik inmiddels ibu 400 om het een beetje dragelijk te maken.
Soms gaat het weer even goed, maar als ik dan een boterham eet met die kant komt die zeurende pijn gauw weer terug.
Ik ben inmiddels al een keer naar mijn eigen tandarts geweest en die heeft via een foto geconstateerd dat er niets te zien was en de wkb er goed uitzag.
Inmiddels ben ik in staat om de kies te laten trekken want ik ben er helemaal flauw van en wil van die rotpijn af, die mij ook nog een keer hoofdpijn geeft, en een dikke wang gevoel.
Mijn vraag is dus nu: hoe kan een kies nou zeer doen waar geen zenuw in zit ? en wat kan dit nu toch zijn ?
Of komt het door het vochtige en koude weer ? ik heb het vorige maand nl ook een keer gehad en toen zakte het gelukkig weer weg.
Alvast bedankt "Nosmile"
Re: Fantoom pijn o.i.d ?
Hier even een update van de vervelende situatie :
Vanmorgen de tandarts gebeld en het hele verhaal uitgelegt en ik kon direct komen :D een paar foto`s gemaakt even prikken in het tandvlees (auw), maar er was echt niets te zien van een ontsteking o.i.d. de kies zag er gewoon super en goed gevuld uit.
Wel is de vulling van de zere kies een beetje lager gelegd, maar toen ze tussen die laatste 2 elementen ging schoonmaken deed dat behoorlijk zeer, normaal gesproken moet daar 2 mm tandvlees tussen zitten (?) dit was dus niet het geval, en heeft de Tandarts het geheel onder verdoving schoongemaakt.
Verder gaf ze me een mondspoeling mee om die gedurende 10 dagen te gebruiken.
Loop dus nu met 2 gevoelige kiezen rond (gelukkig is er ibu 400) en hoop gauw op een herstel.
Ik houd u op de hoogte,
Groeten No-smile
Re: Fantoom pijn o.i.d ?
Gaat lekker hier......de kies die me zeer deed is weer lekker gevoelig aan het worden, ook is het tandvlees waar vroeger een verstandskies zat erg rood, en eigenlijk voelt het net alsof de kies weer net behandeld is.
Ik krijg het gevoel dat de kies ondanks de mooie foto niet helemaal lekker is, dwz als ik er met mijn nagel tegen aan tik is hij gevoelig.
Is dit dan niet te zien op de foto ? en wat moet ik nu doen ? doorgaan met perio-aid, of een AB kuur vragen ?
Of kan dit allemaal komen door de ontsteking die tussen de kiezen zat.