tandenpoetsen

Author:
kyshan
Posted:
zo, 02/07/2010 - 14:12
Hallo,

Wie kan mij advies geven.
Sta net boven mijn tanden te poetsen, wordt het om mijn tand opeens erg rood en begint het zomaar te bloeden, wat is dit, en wat kan ik er tegen doen?
gisteren had ik wel de hele tijd het gevoel of ik met de tandeborstel uit gegleden was tegen het tandvlees aan.
wie kan mij advies of raad geven.
Ben geen held om naar de tandarts te gaan :smt010

groetjes
Spiegeltje

Ik denk dat je ontstoken tandvlees hebt (gingivitis). Kijk hier eens: http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&i…
De oplossing is beter poetsen (dat is niet hetzelfde als "hard" poetsen!), ook tussen de tanden met tandenstokers of ragers. Als de klachten verergeren of na 1-2 weken niet zijn verdwenen wordt het tijd om een mondhygiëniste of tandarts te bezoeken.
zo, 02/07/2010 - 17:07 Permalink
kyshan

hoi,
bedankt voor de informatie.
maar het voelt net of mijn tandvlees een schaafwond heeft, het bijt ook als ik drinken bij doe.
want als ik die plaatjes bekijk van gingivitis, ziet het er bij mij niet zo uit, bij mij zijn het de eerste 3 kiezen in de boven kaak.
Wat zou een tandarts daar aan gaan doen?
Ben echt geen held om heen te gaan :smt013
:smt010 help
Zijn er misschien ook dingen die ik zelf eerst even kan proberen
zo, 02/07/2010 - 21:13 Permalink
kyshan

hoi

ik had er gisteren ook al last van, maar toen zat het echt boven in mijn tandvlees, bijna op mijn wang zeg maar.
Dat was wel beetje rood, en het is nu net of het verder naar mijn tanden toe komt.
met poetsen bloed het een beetje, maar heb gehoord dat dat juist goed is, als je tandvlees wat rood is.
Kan het misschien ook zo zijn datik teveel en misschien te hard heb gepoetst de afgelopen dagen?

alvast bedankt.
zo, 02/07/2010 - 21:48 Permalink
Lieneke

Ja, kan beschadiging zijn, kan ook iets anders zijn. Laat er even naar kijken! Je hoort ook niet OP je tandvlees te poetsen, maar net tegen het randje aan; de overgang van tand naar tandvlees.
zo, 02/07/2010 - 22:46 Permalink
kyshan

hoi,

vanochtend toen ik wakker werd, leek het net of ik witte velletjes van mijn tandvlees afschoof.
Na mijn gevoel is mijn tandvlees niet opgezwollen, en heb ook geen diepe pockets.
Het bloed wel een beetje bij het poetsen, en het tandvlees is gevoelig, vooral voor warme dranken, net of het beschadigd is zeg maar.

wat kan ik er tegen doen, spoelen met zout water, of blijven poetsen of juist niet.
wie geeft advies.

alvast bedankt
groetjes
ma, 02/08/2010 - 12:27 Permalink
kyshan

hoi,

kom net terug van de tandarts.
Mijn gebit ziet er goed uit, heb 1 afgebroken vulling, die even weer klaar moet, maar verder niets.
Dat mijn tandvlees toen zo geiriteerd was komt door het stoppen met roken, heb even mijn tandarts erna gevraagd, en de tandarts van mijn vriendin zei het ook al.
Dus ben met een gerust hart weer bij de tandarts weg gegaan, en ik zag er als een berg tegen op, dacht dat er van alles mis was met mijn tandvlees.
Maar gelukkig niet aan de hand.
Wou het jullie even laten weten.

groetjes
ma, 02/15/2010 - 09:49 Permalink