Ik hoop dat iemand van dit forum mij kan geruststellen of helpen.
Ben namelijk een behoorlijke angsthaas als ik naar de tandarts moet.
Afgelopen donderdag mocht ik komen om een kies te laten boren/vullen.
Ik heb normaal nooit problemen met mijn gebit en ook nog nooit eerder gaatjes gehad.
Heb 1 dag een kloppend gevoel in die kies gehad, een dag later kreeg ik pijn in mijn hoektand,
er zit nog 1 kies tussen de hoektand en de kies die ik heb laten vullen.
Kan het te maken hebben met het boren, moet ik nu weer naar de tandarts of nog even afwachten?
Ik slik nu paracetamol en ibuprofen, zou het vanzelf overgaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Ben namelijk een behoorlijke angsthaas als ik naar de tandarts moet.
Afgelopen donderdag mocht ik komen om een kies te laten boren/vullen.
Ik heb normaal nooit problemen met mijn gebit en ook nog nooit eerder gaatjes gehad.
Heb 1 dag een kloppend gevoel in die kies gehad, een dag later kreeg ik pijn in mijn hoektand,
er zit nog 1 kies tussen de hoektand en de kies die ik heb laten vullen.
Kan het te maken hebben met het boren, moet ik nu weer naar de tandarts of nog even afwachten?
Ik slik nu paracetamol en ibuprofen, zou het vanzelf overgaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Re: Pijn aan hoektand, vorige week kies ernaast laten vullen
Wat ik tot nu toe te weten ben gekomen kan het inderdaad zo zijn dat, met name bij witte vullingen, enkele dagen pijn na een behandeling kan voorkomen aan de behandelde tand/ kies. Maar dat is bij iedereen verschillend en kan zelfs per vulling verschillen. Dat je nu last hebt aan een andere tand zou ik zo snel niet kunnen verklaren. Als er een gaatje in zat zou de tandarts dit wel gezien hebben. Misschien een geirriteerde zenuw? Ik ben ook een echte held op sokken bij de tandarts maar heb wel geleerd als ik iets merk wat pijn doet: GAAN!
Ik heb liever dat ze even voor de zekerheid kijken en je mag zo weer weg ( wat ook goed is tegen TA angst) dan dat je zoals ik voorheen wacht en denkt: oh, dat waait wel over en vervolgens de ene na de andere vervelende ingreep moet ondergaan... :smt010
Neem iemand mee maar de TA anders, of wat ik wel eens doe: beloon jezelf als je naar de Ta bent geweest. ( "zo, nu mag ik die trui van de H&M echt wel kopen!")
Ik ben tot nu toe altijd met minder pijn uit de tandartsenstoel geklommen als dat ik ervoor had.
Succes, hopelijk ben je snel van de pijn af!!!
:smt006 binnenspiegel...
p.s.
en inderdaad ibuprofen is naar mijn ervaringen de meest geschikte pijnstiller voor gebitspijnen.