Hoe lang elastiekjes hoektand-kies?

Author:
alice1985
Posted:
zo, 02/14/2010 - 16:06
Hoi,

Afgelopen week heb ik elastiekjes gekregen die ik aan de haakjes van mijn hoektand boven en kies onder vast moet maken. Hoe lang hebben jullie deze al (of gehad)? Ik heb namelijk gehoord dat dit de laatste fase is, dus ik ben benieuwd of dat klopt.

Ook lees ik verschillende dingen over het gebruik er van. Volgens mijn ortho moet ik ze 1 keer per dag vervangen. Maar ik heb ook gelezen dat anderen ze veel vaker moeten vervangen. Hoe kan dit?

Bedankt voor jullie reacties!
panda2

Ik heb ook een elastiekje aan 1 kant gehad en ik heb hem 2,5 maand gedragen en had hem toen niet meer nodig. Het is afhankelijk van hoe snel de gehoopte verplaatsing gebeurd en dus per persoon verschillend. Ik moest mijn elastiekej 4 keer per dag vervangen maar ook daar hoor je verschilende verhalen over. Doe watde ortho je verteld en ga niet zelf dingen ondernemen.
zo, 02/14/2010 - 16:53 Permalink
sara15

Ik heb nu al ruim 2 maanden elastiekjes, bij mij vormen ze een driehoek (hoektand boven naar 2 tanden onder). In totaal ben ik 1jr en 1mnd bezig, en volgens mn tandarts nog niet op de helft. Ik heb kiezen laten trekken, en die gaten worden nu dichtgetrokken met een andere kies, en dat schijnt heel lang te duren. Aan de bovenkant duurt het vooral lang door de tanden naast mn voortanden, die moeten gedraaid worden en naar voren getrokken worden. Dus miss dat boven eerder klaar is en ik daarom al elastiekjes heb. Al zal boven ook nog wel zeker een half jaar/jaar duren.
za, 03/06/2010 - 18:03 Permalink