Spalk los na 2 maanden?

Author:
aery
Posted:
di, 03/23/2010 - 10:38
Hallo,

ik heb al jaaaaaren een spalk achter mijn boven en ondertanden (bijna 15 jaar nu). Nu weet ik dat de spalk onderhevig is aan slijtage en niet eeuwig blijft zitten. De spalk aan de bovenkant is een aantal jaar geleden aan 1 kant opnieuw vastgezet, en 2 maanden geleden liet mijn onderste spalk aan een kant los.

Omdat de lijm al zo oud was hebben ze de spalk eruit gehaald, en helemaal opnieuw vast gemaakt. Echter, nu is na 2 maanden alwéér een bolletje lijm losgelaten aan de onderkant. Ik heb gebeld met de orthodontist en die wil opnieuw 65 euro voor het vastmaken van dat ene bolletje lijm.

Ik drink nóóit cola of koolzuurhoudende dranken, ik hap geen appels, komkommers, harde broodjes of andere harde dingen af. Tijdens het eten van een stamppot (nou niet bepaald iets 'hards') is het bolletje losgelaten.

Heeft de orthodontist gelijk dat hij er gewoon weer opnieuw een volledig bedrag voor vraagt terwijl de lijm duidelijk niet goed heeft vastgezeten? De spalk heeft er immers hiervoor bijna 15 jaar ingezeten, dus om mij nu te melden dat het "slijtage" is in die 2 maanden wil ik niet aan.

Kan iemand mij hierin adviseren?
kylain

Hoi hoi,

Als een spalkje zo snel al los gaat zal dat waarschijnlijk komen omdat hij niet goed geplakt is! Is de lijm helemaal van de tand dan is dat zeker het geval! Zowieso is een rekening van 65 euro niet terecht omdat het een reparatie betreft en zou als ze het declareren een bedrag van ongeveer 20 euro in rekening gebracht kunnen worden 65 euro is het bedrag voor het maken en plakken van een nieuw draadje...ik zou hier dan ook zeker niet mee akkoord gaan!

Groetjes Lysanne
do, 03/25/2010 - 16:33 Permalink