Angst en braakreflex: VIEL MEE!!!

Author:
Kokkie5
Posted:
wo, 03/24/2010 - 13:57
Ik heb een grote angst voor de tandarts. Ik ga elk half jaar, maar vooraf heb ik last van zenuwen, spugen en zweet: noem maar op. In 8 jaar ben ik niet afgevallen, maar toen ik last van mijn kies had en wist dat dit waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling werd ben ik 3 kilo afgevallen. Van de zenuwen.

Ik heb een verhoogde braakreflex. Ik ben niet bang voor de pijn, maar zodra er iets groots of droogs in mijn mond komt moet ik kokhalzen. Ik kan wel tegen de verdoving en het boren. Ik kan niet tegen foto's maken (droog plaatje), Cofferdam, bandje om kies bij vullen etc.

Ik durfde echt niet naar de tandarts te gaan voor die wortelkanaalbehandeling. Ik heb 5 dagen Oxazepam geslikt om een beetje rustig te worden en om er heen te gaan. En gisteren ben ik geweest! Ik ben enorm trots op mezelf.

Ik moest 5 weken wachten op de behandeling, maar dan zou het in 1x gedaan worden. Toch moet ik volgende week vrijdag terugkomen. Er zit nu een noodvulling in. Dat is een beetje jammer maar de behandeling ging eigenlijk heel goed.

Mijn tandarts (kende ik niet, totaal nieuwe voor mij) wist overal een oplossing voor! Foto maken lukte niet (vanwege kokhalzen). Ik kreeg een foto rondom mijn hoofd. Uitstekend! En ik mocht om de paar minuten slikken. Dat vond ik zo fijn! Dan krijg ik het veel minder benauwd.
Verdoven en vijlen etc. ging hartstikke goed. Cofferdam wilde bij mij niet lukken. Ik werd reuze misselijk. Maar toen heeft hij het zonder gedaan! Er zit nu een noodvulling in. Volgende week vrijdag weer meer spoelen met chlooroplossing, rubber staafje in kanaaltje, afdichten en vullen. Ik hoop dat de Cofferdam dan wel goed gaat, maar ik zie er niet heel erg tegenop! Ik durf vrijdag te gaan en dat is een reuze overwinning!
pet

Hoi
Ja dat is echt heel knap gedaan en dan ben je van de pijn af. :wink:
Ik heb ook altijd zo veel last van kokhalzen en nadien denk ik dan het viel reuze mee.
Maar ja dat weet je van tevoren niet he dus dat is altijd nadien.

Ik hoop dat je volgende week vrijdag ook goed door staat heel veel sterkte ermee
IK mag volgende week ook weer en zie er dus wel heel erg tegenop.
Maar ja ik hoop ook maar dat het mee gaat vallen.

:smt006
do, 03/25/2010 - 15:49 Permalink