Ik ben de laatste paar jaar 3 maal uit ontevredenheid gewisseld van tandarts. Nu zit ik bij de *praktijknaam verwijderd; check de regels*. Een paar maanden geleden ben ik een dubbele wortelkanaalbehandeling ondergaan, mede ter voorbereiding op het plaatsen van kronen. In plaats daarvan zijn (tijdelijke) noodkronen geplaatst, waarvan er één vorige week is gebarsten. Ik belde naar de receptie aldaar voor een nieuwe afspraak, hierbij gaf ik aan wat het probleem was. Belangrijk detail is dat ik in februari bij de half jaarlijkse controle al aangegeven had last van de betreffende kies te hebben aan een plaatsvervangend tandarts.....niks aan de hand zei hij, gewoon beter flossen en tanden stoken....ik kreeg een fraai gekleurde Oral-B tandenstoker en mocht gaan. Enfin, nu is die kies dus gebarsten en vandaag zou daar iets aan gedaan worden. Niet dus....nadat de tandarts mijn beschadigde kies voor de helft verwijderd had zei hij dat hij er verder niks aan kon doen en dat ik volgende week maar terug moest komen, dan gaat een andere tandarts ernaar kijken.
Nu is mijn vraag: Is deze gang van zaken normaal bij tandartsen en heb ik gewoon pech met mijn kiezen of kan ik maar beter weer een andere tandarts gaan zoeken?
Ik kan dit natuurlijk zelf niet objectief benaderen en daarom heb ik me aangemeld op dit forum.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Nu is mijn vraag: Is deze gang van zaken normaal bij tandartsen en heb ik gewoon pech met mijn kiezen of kan ik maar beter weer een andere tandarts gaan zoeken?
Ik kan dit natuurlijk zelf niet objectief benaderen en daarom heb ik me aangemeld op dit forum.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Even een belangrijke vraag
Is je eigen kies echt gebarsten, of heeft alleen de noodvulling losgelaten? Dat laatste komt wel meer voor, het is immers geen definitieve oplossing.
Is de kies of de noodkroon gebarsten?
Ik heb geen idee waarom er zo'n lange periode tussen zat, maar ik wist ook niet dat dat slecht was....ik weet namelijk 0,0 van tandheelkunde, mede daarom heb ik me tot deze site gewend. Ik ga er vanuit dat de tandarts de expert is, dus alles wat betreft tandheelkunde neem ik gewoon van hem aan....tot op zekere hoogte natuurlijk, want deze situatie is volgens mij niet normaal.
De kies is bij de wortelkanaalbehandeling helemaal uitgehold en daarna opgevuld met een soort cement, verder maakte hij met een stukje folie ofzo een soort malletje die hij ook vulde, dit is de 'kies' die nu dus is afgebroken. Ik denk dat hij daarmee de noodkroon bedoelde. Ik heb echter geen flauw idee wat de definitie van een noodkroon is. Maar ik denk dat mijn tandarts het ad hoc gebouwde kunstwerkje uit het malletje als noodkroon bedoelde.