Beste allemaal,
Hier even een korte vraag waar hopelijk iemand antwoord op heeft!
Ik heb 6 gaatjes laten vullen met witte composiet vulling maar ik heb nu erge last van napijn, hier wat meet details:
- Het waren hele oppervlakkige gaatjes
- Witte vullingen zijn in laagjes gelegd
- Ik heb geen last van warm/koud
- Ik heb geen last met eten / tikken tegen de tanden
- Ik heb wel een constante pijn, alsof er een constante spanning op mijn tanden staat
- Ook is mijn tandvlees gevoelig en doet veel pijn als ik erop druk
- Mijn tandvlees heeft nog een tijdje na staan bloeden (waarschijnlijk door de bandjes die gebruikt zijn)
Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Ik ben bang dat er iets mis is gegaan bij het vullen! Nu heb ik hier al gelezen dat witte vullingen kunnen krimpen en dat er daardoor nogal wat spanning op je tanden kan komen te staan. Maar ik lees dat dat meestal gepaard gaat met warm/koud gevoeligheid, wat ik dus niet heb!
Met vriendelijke groet,
Pied
Hier even een korte vraag waar hopelijk iemand antwoord op heeft!
Ik heb 6 gaatjes laten vullen met witte composiet vulling maar ik heb nu erge last van napijn, hier wat meet details:
- Het waren hele oppervlakkige gaatjes
- Witte vullingen zijn in laagjes gelegd
- Ik heb geen last van warm/koud
- Ik heb geen last met eten / tikken tegen de tanden
- Ik heb wel een constante pijn, alsof er een constante spanning op mijn tanden staat
- Ook is mijn tandvlees gevoelig en doet veel pijn als ik erop druk
- Mijn tandvlees heeft nog een tijdje na staan bloeden (waarschijnlijk door de bandjes die gebruikt zijn)
Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Ik ben bang dat er iets mis is gegaan bij het vullen! Nu heb ik hier al gelezen dat witte vullingen kunnen krimpen en dat er daardoor nogal wat spanning op je tanden kan komen te staan. Maar ik lees dat dat meestal gepaard gaat met warm/koud gevoeligheid, wat ik dus niet heb!
Met vriendelijke groet,
Pied
Re: Napijn na witte vulling
Groet en zo!
Het is inmiddels 2 dagen geleden maar ik moet zeggen dat de napijn al sterk is afgenomen!
Ik kan de pijn ook wel goed hebben alleen is het behoorlijk irritant :) Doet me denken aan de dagen dat ze vroeger mijn beugel bijstelde, dan komt er ook zoveel spanning op je tanden te staan.
Het probleem was meer dat ik dit niet herkende van vorige witte vullingen. Maar nergens om me druk over te maken zie ik :)
Nogmaals bedankt.
PS, er zijn nog 2 andere kiezen gevuld met witte vulling die daarvoor zilver was zeg maar, daar geen last, dee kies zit een beetje verwrongen tussen een tand en een kies, het is ook een kleine kies.......hellup please