Een week na extractie en veel pijnstillers nog steeds pijn

Author:
Sister64
Posted:
wo, 05/05/2010 - 11:31
Vorige week zijn op de poli kaakchirurgie door een ANIOS de resten van een kies verwijderd, wat mijn tandarts niet lukte. Ook op de poli was het een gevecht om de wortels er uit te krijgen. Uiteindelijk gelukt en omdat ik mogelijk in de toekomst een implantaat hierop wil, is er 'namaakbot' op gegaan en hierna de wond gehecht. Ik kreeg Brufen bruis mee 3 x dd 600 mg en chloorhex om te spoelen. Na 3 dagen waren 3 v.d. 4 hechtingen er al uit en voelde ik het tandvlees los zitten, maar erger: de pijn bleef en werd niet minder. Doordat de wond niet gesloten is om dat namaakbot heen, voel ik voortdurend botsplintertjes in mijn mond: niet erg, maar ook niet fijn en blijkbaar doet dat dus niet wat het moet doen. Na een week zijn de pijnklachten nog geen fractie verminderd, dus weer terug naar de kaakpoli, naar een andere ANIOS (een kaakchirurg heb ik niet gezien). Hij heeft gekeken: zag er rustig uit, geen infectie, dus geen AB nodig, maar doordat de hechting wat te vroeg is losgelaten zou ik in de genezing een achterstand van 2 weken hebben opgelopen. Oplossing: ik mocht naast de Brufen nog 4 x dd 1 gram paracetamol. Nu slik ik dus al 2 dagen per dag 4 gram PCM en 1800 Brufen en nog is de pijn niet te onderdrukken. Is dit normaal of zal ik dan maar via de huisarts antibiotica vragen?