Help ik heb zwarte tanden.

Author:
henk91
Posted:
wo, 05/05/2010 - 19:28
Hoi

Ik heb zwarte tanden. en echt bijna heel me glazuur is eraf.
het gaat alleen om de bovenkant. en het zijn vooral me voortanden en me snijtanden dernaast.

Ik zou willen weten of je een kunstgebit kan nemen.
en zal dat pijnlijk zijn ofniet.

Want hoe ik er nu mee bijloop wil ik helemaal niet aangezien ik jong ben.
emsje87

Hoeveel tanden gaat het om? ik wil het ook maar volgens mij adviseren ze het hier niet echt...bij mij moeten er paar gertokken worden, en meerdere wkbs en loop nog steeds met kaakonsteking en die apex is ook mislukt en op andere kies heb ik zelfde sympthomen als die apex...en 10 gaatjes...dus ik wil ook het liefst kunstegebit om van de pijn af te zijn leven met pijn is niks en implantaten en bruggen kan ik niet betalen, voor mij is het ook een dringende vraag..maar volgens mij zijn tandartsen en hier de mensen niet zo happig op...maar begrijp best dat je van je zwarte tanden af wilt zijn! mag ik vragen hoe het komt...ik ken ook iemand die heeft facings en die kreeg wel veel vergoed...?

ik snap je wel hor, ik kan ook niet de kosten bekostigen
wo, 05/05/2010 - 21:02 Permalink
Woezie

40 jaar geleden was het heel gewoon om al op jonge leeftijd een kunstgebit te krijgen, soms kregen meisjes het kado als ze trouwden, een rijtje moie witte tanden! Er zijn hordes mensen die al meer dan 50 jaar kunstgebitdrager zijn en daar nooit problemen mee hebben gehad.
Zelf zou ik er nooit voor kiezen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die erg veel problemen hebben met hun tanden het overwegen.
Mochten er problemen komen met het loszitten van het gebit, dan kunnen implantaten dat probleem weer oplossen. De meeste verzekeringen vergoeden dit bij een tandeloze kaak.
wo, 05/05/2010 - 22:42 Permalink