Advies nodig over 2 kiezen die er geen zin meer in hebben

Author:
Kvasir
Posted:
vr, 05/21/2010 - 20:52
Beste mensen, van kinds af aan heb ik al een 'angst' voor de tandarts. Helaas betekend dit ook dat na 26 jaar mijn gebit nou niet een goede staat heeft. Ik heb tot dusver nog nergens last van gehad qua pijntjes...tot gister. Mijn achterste kiezen (boven en onder) aan de linkerkant van mijn gezicht deden ineens ontzettend veel pijn.

Van alles al geprobeert , advil, ibuprofen en nog een pijnstiller op recept waar ik de naam even van kwijt ben. Uiteindelijk bleek alleen koud water te helpen (voor zo'n 50 seconden). Kaken van elkaar krijgen gaat op dit moment moeilijk. Mede hierom heb ik mijn eigen angst overboord gezet en alle tandsarts praktijken die ik zo snel kon vinden in mijn regio gebelt. Helaas was er maar 1 die binnen nu en 3 weken tijd voor mij heeft (over 16 dagen). Ik was zelf al van plan om een afspraak te maken bij het CDC voor het laten trekken van alles en een gebit te nemen, aangezien het CDC evaring heeft met "angstpatienten". Helaas is de situatie voor mij nu dringend geworden. Ik zie mijzelf dit niet 16 dagen volhouden met flesjes ijskoud water. Daarnaast zou het ook wel prettig zijn als ik wat kon slapen en eten :)

Heeft er iemand mischien wat advies wat ik zou kunnen doen (op korte termijn) zodat ik weer kan gaan slapen en eten (en werken). Ik sta op dit moment open voor alles, zelfs het zelf verwijderen van de kiezen :smt011

Alvast bedankt
mecánico para …

Ik zou morgen om een uur of 9 een tandarts bellen in je stad/dorp en dan hoor je wie in dit weekend spreekuur heeft. Kan je allicht di ekiezen eruit laten halen (of misschien maar 1) Nu eruithalen is niet slim. kan je 'snachts misschien met een nabloeding wakker worden en omdat je mond helemaal verdoofd is ligt je hele bed vol.
Ik zeg, morgen ochtend bellen. succes!
vr, 05/21/2010 - 22:41 Permalink
Kvasir

Dank je wel, zal het morgen ochtend gelijk doen. Ze mogen er van mij alle 2 uit. Ben er klaar mee. Heb er door mijn angst veels te lang mee gewacht en dat is mijn eigen stomme fout geweest, en nu was ik het zat en mag het hele riedeltje eruit. I know, heel erg drastish maar het is niet anders. Hopelijk zal de tandards van morgen er geen punt van maken dat er nog veel meer moet gebeuren (waar ik nu ook geen last van heb). Ik zal een bericht plaatsen over hoe het gegaan is.
vr, 05/21/2010 - 23:14 Permalink
Kvasir

Ze zijn eruit. Heb vanochtend contact opgenomen met de spoeddienst. Een hele vriendelijke tandarts nam met mij contact op. Kon gelijk komen. Perfecte ervaring. Hield erg veel rekening met mijn angst en nam daar dus ook de tijd voor om alles uit te leggen. Pijn is gelukkig weg en de pijnstillers werken nu wel. Achteraf gezien was mijn angst nergens voor nodig. Helaas neemt hij geen nieuwe patienten meer aan :(
za, 05/22/2010 - 23:25 Permalink