deukje tand facing?

Author:
yanzzer
Posted:
zo, 05/23/2010 - 08:27
hallo,

Heb jaren geleden bij het vallen mijn voorste tand gebroken. Er was een stukje over maar die werd er niet meer opgezet. Nu is mijn vraag want lees op internet over facings. Dat ze wel is slijten? Maar is dat hetzelfde als normale stof van tanden. En nog iets. De tand waar die de stukje facing erbij is gekomen want was als het ware de helft van de tand. Is een beetje weggesleten zie ik. Maar wat me nog meer stort is dat ik merk dat bemij 2 voorste tanden ik heb ook wel een beugel. Dat die ene waarvan de facing opzit en de andere tand die gewoon normaal is. Dat wanneer ik met mijn vinger of met mijn tong achter op mijn tanden voel dat de normale tand een deukje heeft en de ene met facing voelt gewon recht aan. Met als gevolg dat de normale tand een beetje naar voren is maar met de manier dat het een deukje heeft? Weet een van jullie misschien wat de oorzaak is van die deukje of het kwam door het vallen. Qua uiterlijk kun je het niet zien. Wel als jevanaf de zijkant kijkt dan zie je dat de normale tand een beetje naar voren is. Maar niet dat de stand anders is.