allergie v natriummetabisulfiet / sodium tetrachloroplladate

Author:
bamagletif
Posted:
vr, 06/18/2010 - 09:55
Ik ben gisteren getest in het VU omdat ik altijd na behandelingen veel napijn heb. En de afgelopen keer tijdens het plaatsen van een kroon tijdens het schoonspoelen van de al behandelde kanalen pijn voelde, die ter plaatse erger werd. Mijn wang zette op en de pijn was ondragelijk. Uiteindelijk heeft de tandarts mijn kies moeten trekken en gaf aan dat ik waarschijnlijk een heftige reactie heb gehad op het Chloormiddel die zij gebruiken om te spoelen. Hij zal voortaan een zoutoplossing gebruiken. Maar ik wilde zeker weten waar ik allergisch voor ben, en heb dit dus laten testen. Omdat ik ook bijna altijd na een zenuwbehandeling of bij een ingreep ( meestal niet bij een vulling ) terug moet komen ivm een ontsteking. Bij het trekken van mijn verstandskies heb ik zelfs aan de morfine gezeten en vreselijk veel napijn gehad. Nou vraag ik me af of die ontstekingen ook te maken hebben gehad met het feit dat ik allergisch ben voor de stoffen natriummetabisulfiet en sodium tetrachloroplladate. Ik ben benieuwd of iemand dit weet.
Alvast bedankt,

Mary
Spiegeltje

Als u allergisch bent voor sodiumtetrachloropalladate bent u waarschijnlijk ook allergisch voor palladium. Dat is een metaal dat soms wordt gebruikt in de metaallegeringen waarvan kronen worden gemaakt. Dat staat m.i.los van een eventuele wortelkanaalbehandeling maar als u een metaal/porseleinkroon met palladium heeft kan deze dan klachten geven zoals ontstoken tandvlees.. Natriummetabisulfiet wordt in de tandheelkunde gebruikt als conserveermiddel. Het kan in verdovingsmiddelen zitten. Verder kan ik u ook niet informeren
vr, 06/18/2010 - 17:02 Permalink