beet verhogen met onlays

Author:
mastbos
Posted:
di, 06/29/2010 - 17:13
door een te lage beet heb ik enkele weken een enorme kaakontsteking gehad, overbelaste kaakspieren. Ik draag 's nachts een splint (plaatje) om de kaak te ontspannen en dat helpt goed. Nog steeds wanneer ik te diep bijt voel ik de pijn van mijn kaakspieren, heb ik dit plaatje in dan is de pijn weg bij het bijten. Omdat ik met kronen slechte (pijnlijke) ervaring heb zit ik te denken aan onlays om de kiezen hoger te maken.
Ik heb meerdere tandartsen geraadpleegd maar ze blijven volhouden dat kronen de enige oplossing is. Of ze weten amper wat onlays zijn of ze stellen dat deze zelden worden gebruikt. Dat geloof ik niet, ik kan op internet genoeg vinden over onlays dus mijn vraag is: wie heeft ervaring met onlays, en wie kent een tandarts die deskundig is op dit gebied, veel ervaring heeft.
vV

zou het, afhankelijk van de staat van het gebit , toch gewoon met composiet doen. Is ook de eerste keus van de mensen die het vaker doen, de consensus is wel dat kronen zeker niet meer eerste keus zijn.
Kronen zijn niet reparabel , en bij dit soort ptoblemen is de kans best groot dat er iets breekt. composiet is gewoon te herstellen of goedkoop te vervangen. is er eenmaal een kroon op dan is er geen weg meer terug.
di, 06/29/2010 - 17:15 Permalink
Spiegeltje

Ik heb vaak het gevoel dat er tandartsen zijn die gewoon niet goed genoeg met composiet om kunnen gaan voor dit soort toepassingen. In dan maar naar kronen grijpen. De vraag is dan wel of je als patient, bij zo'n tandarts, beter af bent als je aanstuurt op composiet.
wo, 06/30/2010 - 09:38 Permalink