Terugkomende bult na 2e keer apexresectie!

Author:
Merle90
Posted:
wo, 07/07/2010 - 05:55
Hallo!!!

Ik ben pas 20 en heb nu al 2x een apexresectie achter de rug bij dezelfde elementen 24 en 25. Het probleem is dat ik ongeveer 2 jaar terug een wortelkanaal behandeling heb gehad van mijn oude tandarts. Door hem was ik doorgestuurd naar de kaakchirurg, omdat ik een bult onder het tandvlees boven die elementen had ontdekt. Ongeveer een jaar later ontdekte ik weer een bult bovende dezelfde elementen, want ik kreeg af en toe last en zurende pijnsteken bij dezelfde tanden. Door de verhuizng van mijn oude tandarts kreeg ik een andere tandarts toegewezen die mij voor de 2e keer doorstuurde naar de kaakchirurg. En ja, deze moest en werd dus weer verwijdert. Het is nog niet eens 6 maanden geleden en jahoor, het is weer raak. Ik heb weer last van mijn tanden en er is voor de 3e keer een bult teruggekomen. Dit is voor mij heel frustrerend! Ik weet niet zo goed of het aan mij of aan mijn tandarts/kaakchirurg ligt. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Een 3e keer aprextie vindt ik eigenlijk niet kunnen bij dezelfde tanden. Daarnaast wil ik ze nu nog niet eruit laten trekken. Zou het misschien iets chronisch kunnen zijn. Kan het ook mijn andere tanden , tandvlees en dergelijke aantasten..? Wat zijn of kunnen de gevolgen en oorzaken zijn?

Ik hoop dat u mij hierbij kan verlichten :D

Met vriendelijke groet
Takkel

Bij mij was er een jaar na een apexresectie aan mijn kies ook weer een ontsteking ontstaan. Zo'n ontsteking is vaak chronisch en soms wordt ie acuut. Mijn kaakchirurg was bang dat de kans van slagen van nog een apexresectie vrij klein zou zijn en heeft toen mijn kies geëxtraheerd. Wel zonde, maar altijd maar rondlopen met een ontsteking vond ik ook niet wat.

Op een foto kan er gekeken worden of de bult inderdaad een ontsteking is en hoe groot de ontsteking is. De kaakchirurg zal je adviseren wat de beste behandeling is.
zo, 07/25/2010 - 16:57 Permalink