Toen ik een paar maanden oud was (weet het niet meer precies) heb ik een antibioticakuur gehad omdat ik ziek was. Dit heeft erin geresulteerd dat vier van mijn tanden (16, 26, 36 en 46) verkleurd zijn. Ook zijn deze tanden niet zo 'egaal' (wat deukjes) als de andere tanden. Echter, ik heb er nooit last van gehad (ze zijn niet gevoeliger o.i.d.). Verder heb ik ook nooit gaatjes gehad in die kiezen, of ergens anders in mijn gebit. Nou heb ik er wel altijd een soort laagje over de aangetaste kiezen heen gehad, om deze extra te beschermen.
Laatste keer dat ik bij de tandarts was voor controle, heeft de tandarts een aantal lagen (die de orthodontist en m'n vorige tandarts eroverheen hebben gelegd, terwijl de oude lagen er nog op lagen) weg geslepen en een nieuwe laag over de kiezen heen gelegd. Hij zei toen dat ik aan kronen moest gaan denken voor de kiezen.
Nu vraag ik me af, zijn kronen wel nodig? Ik heb geen last van m'n tanden, ze zien er alleen niet zo mooi uit. Ik zou wel graag - als dat kan - een soort witte laag over mijn kiezen heen hebben zodat ze niet zo bruinig zijn. Is zoiets mogelijk, en zijn kronen wel echt nodig?
Laatste keer dat ik bij de tandarts was voor controle, heeft de tandarts een aantal lagen (die de orthodontist en m'n vorige tandarts eroverheen hebben gelegd, terwijl de oude lagen er nog op lagen) weg geslepen en een nieuwe laag over de kiezen heen gelegd. Hij zei toen dat ik aan kronen moest gaan denken voor de kiezen.
Nu vraag ik me af, zijn kronen wel nodig? Ik heb geen last van m'n tanden, ze zien er alleen niet zo mooi uit. Ik zou wel graag - als dat kan - een soort witte laag over mijn kiezen heen hebben zodat ze niet zo bruinig zijn. Is zoiets mogelijk, en zijn kronen wel echt nodig?
Re: Tetracycline verkleuring; kroon?
Re: Tetracycline verkleuring; kroon?
en aangezien ik pas 18 ben, vond ik het ook wel heel vroeg om aan kronen te beginnen, aangezien mijn gebied gezond is en ik nooit last o.i.d. heb gehad.
Dank u wel voor de reactie!